Новата електронна услуга за регистрация на търсещите работа лица е достъпна на Единния портал за достъп до електронни административни услуги на ДАЕУ, раздел „Социални дейности“/„Безработица и насърчаване на заетостта“, на следния линк, заедно с подробна информация за ползването ѝ.
Новата услуга допълва съществуващите възможности за регистрация по електронен път, които Агенцията по заетостта предлага на своите бъдещи клиенти, с цел да не посещават офисите на бюрата по труда. Така те могат да получават посреднически услуги за подпомагане търсенето на работа дори и в условията на прилаганите мерки за ограничени контакти и социална дистанция.
Новата услуга дава възможност за бърз достъп и лесно изготвяне на заявление-декларация за регистрация в бюрото по труда. Друго нейно предимство е, че заявлението ще бъде автоматично получено в бюрото по труда, в което лицето е избрало да се регистрира, без то да търси и вписва електронния адрес на бюрото. Ето защо безработните, които подават заявление по този ред, много внимателно и коректно трябва да адресират заявлението си до бюрото по труда, в което се регистрират. Напомняме, че регистрацията следва да се извършва по постоянен или настоящ адрес и само в едно бюро по труда в страната. Лицата, които имат настоящ адрес, различен от постоянния, трябва да изберат според местоживеенето си в кое бюро по труда да се регистрират. Информация за населените места, попадащи в териториалния обхват на бюрата по труда, може да се намери на официалния сайт на Агенцията по заетостта – тук.
Заявлението за регистрация се изпраща в съответното бюро по труда чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/, за ползването на която се изисква лицето да се регистрира в нея и да я ползва чрез квалифициран електронен подпис /КЕП/ или ПИК на НОИ. Помощна информация за регистрация на физически и юридически лица и ползването на ССЕВ може да се намери на сайта на системата. Кратка информация в помощ на безработните лица ще бъде публикувана и на сайта на Агенцията по затостта, в рубриката „Информация за регистрация на търсещо работа лице“.
Кандидатите за регистрация ще получават обратно на профила си или на електронния адрес, от който са изпратили заявлението си, регистрационна карта с регистрационен номер и посочена дата за следваща среща или разговор с трудов посредник. Отговор ще получават и лицата, които нямат право на регистрация, с посочени причини за отказ, а при необходимост от допълнителна информация служители ще се свързват с лицето на телефонния номер, посочен в заявлението. Телефон и електронна поща или профил в ССЕВ ще се ползват и за последваща комуникация с бюрото по труда, поради което е важно те да са коректно попълнени.
Важно е да се отбележи, че заявлението, което се подава към бюрото по труда по електронен път, служи само за регистрация на съответното лице за ползване на посредническите услуги на Агенцията по заетостта и не води автоматично до получаване на права за обезщетения или социални помощи.
На Единния портал за достъп до електронни административни услуги на ДАЕУ, раздел „Социални дейности“/„Безработица и насърчаване на заетостта“ са активни и други пет електронни услуги за търсещи работа и работодатели, публикувани с подробна информация за тяхното съдържание и начин на ползване.
Агенцията по заетостта призовава гражданите да си останат вкъщи и да се насочат към електронните ѝ услуги, като ги уверява, че дистанционно ще получат цялото необходимо съдействие.
Последвайте ни и в Телеграм