Изобретателни нашенци си спретнали бараки от някогашните тролеи

През 2003 на тази дата около 50 работници и служители на бившата вече автомобилна фирма „Динамика“ в Казанлък извадиха вградена преди 25 години от техни колеги капсула, съдържаща посланието: „Уверени сме, че вие ще видите предприятието в такъв исполински ръст, в какъвто не сме си го представяли и в най-смелите си мечти“.

Днес две бараки, направени от някогашните тролейбусни мотриси, напомнят за транспортната слава на града. И със сигурност авторите на текста от капсулата дори и в най-смелите си мечти не са си представяли исполинското падение на „Динамика“.

След влизането на синдици, от 1998 г., фирма „Динамика“ не съществуваше. В същия ден бе почетена паметта на Слави Маналов – директор на „Динамика“ в продължение на 35 години.

От фирма „Динамика“ или както я наричаха казанлъчани – ДАП-а, вече няма никакъв спомен, дори и жиците от някогашната гордост на Казанлък – тролейбусите, бяха свалени от митичния ямболия Динко.

Още от лятото на 1985 г. започва реконструкцията на главната улица в Казанлък, тогава носеща името на маршал Толбухин, разширена е и превърната в булевард, за да стане адекватна за тролейбусния транспорт.  

Останалите улици, които трябва да се разширят, са изоставени. Загатнали са разширение на сегашната ул. Л. Кабакчиев. Ул.“Зорница“ също разширили и изравнили, сложили бордюри и стълбове за осветление.

Тролейбусни линии били: №10 – между източното обръщало (ДАП) и „Арсенал“, №11 – между западното обръщало и „Арсенал“ и №12 между източното и западното обръщало. Плановете били за линия №13 – между обръщалото на ул.“Олимпиада“ и Арсенал, но останал само с разширения булевард и стълбове за ККМ. Накрая линия №13 все пак започна да се обслужва от автобуси.

Официалното откриване на първата тролейбусна линия в Казанлък е на 31 май 1986 г. или година по-късно от подготовката. Така Градът на розите става третия град у нас с тролейбусен превоз след столицата и Варна. За цялата база са инвестирани 13,5 милиона лева тогавашни соцпари.

14 години няколко линии поемат извозването на казанлъчани от запад на изток и обратно, и до „Арсенал“ с екологичния транспорт.

На 6 януари 1999 г. обаче тролеите спират движението си по казанлъшките улици завинаги.

Във форумите се твърди, че тук – там из града все още се среща част от някогашния подвижен състав на тролейбусите, макар вече като „паметник“: ДАК Чавдар превърнат в гараж. Мястото е непосредствено покрай жп линията в посока Карлово, в западната част на града.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram