За здравни и социални проблеми най-често са се жалвали казанлъчани

Броят на подадените жалби и сигнали до обществения посредник на Казанлък Гинка Щерева е 235, като едва 85 са писмени. Това става ясно от годишния отчет за 2021 година, който ще бъде представен на сесията на Общинския съвет в четвъртък.

Съдействие от Обществения посредник се търси за разрешаване на дългогодишни спорове, свързани с проблеми на етажната собственост; междусъседски имотни спорове; некоректно поставяни проблеми пред различни институции, в т.ч. и пред общинската администрация. Най-много са жалбите в направление „Здравеопазване и социални дейности“- 32 броя.

От сочената статистика е видно, че предпочитанията на гражданите да пускат жалби и сигнали лично в приемен ден на Обществения посредник имат превес над тези, подавани в писмена форма. Твърде често, за не толкова съществени и неотложни проблеми, подценявайки опасността на критичната пандемична ситуация, възрастните хора „предпочитат да се разходят, да глътнат чист въздух“ и да посетят приемната.
2021 година се очерта като година на анонимните посетители и колективно поставяни жалби и сигнали.
Съгласно чл. 30, ал.3 от ПОДОП, обаче анонимни жалби и сигнали не се разглеждат. Не са малко случаите, когато в приемен ден на Обществения посредник гражданите поставят своя проблем, но отказват да се представят. Без наличие на реквизити като име, адрес или телефон, става невъзможно да се спазва цитираната по-горе инструкция и съставяне на протокол, което не води до коректно и адекватно отчитане на броя граждани, обърнали се за съдействие към Обществения посредник.

На второ място са жалбите от направление „Транспорт и паркиране“- 27 броя.  Традиционно в „черната петица“ са и тези срещу доставчиците на комунални услуги – EVN и ВиК- 23 бр., като определено преобладават тези, срещу водоснабдителното дружество.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram