Депутатът Донка Симеонова, БСП пита министър Вълчев

Ds olil

Депутатът Донка Симеонова благодари в социалните мрежи на всички, които й изпратиха мнения, становища и анализи:

„Уважаеми директори и учители!

Благодаря на всички, които ми изпратиха мнения, становища и анализи!
На парламентарен контрол в петък, 23 юни, на въпрос, който ние- народните представители от „БСП за България“ Донка Симеонова, Ирена Анастасова и Веска Ненчева подготвихме въз основа на вашите предложения относно изводите за постигане целите на Наредбата за ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ, Министър Вълчев отговори, че в основни линии е съгласен с нашите изводи и се подготвя НОВА НАРЕДБА ! Благодаря и честито!“

ВЪПРОС НА Д. СИМЕОНОВА, И. АНАСТАСОВА И В. НЕНЧЕВА КЪМ МИН. ВЪЛЧЕВ НА 23.06.2017 В НС

Уважаеми господин Вълчев,

С ПМС № 286 от 04.11.2016 г. е приета Наредба за приобщаващото образование.Тя беше очаквана с надежда, защото още в началото е заявена силна цел- да се уредят обществените отношения, свързани с осигуряване на приобщаващото образование на децата и учениците, като процес на осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността на всяко дете или ученик и на разнообразието от потребностите му.
За съжаление общата оценка за резултатите от нейното прилагане далеч не е позитивна. Учители, родители, представители на институции в страната нееднократно и по различни поводи с разнообразни средства изразяват своето недоволство от Наредбата.
1. Тежки бюрократични процедури за създаване на екипи, изработване на планове, анализи, доклади, графици, отчети, писма, становища, оценки, декларации…
2. Допуснати пропуски, ненужни повторения, объркваща обстоятелственост и неточност, които предполагат различно тълкуване на част от текстовете.
3. Нерегламентиран ясен механизъм за сътрудничество между институциите.
4. Неосигурени финансови и човешки ресурси.
5. Нерегламентирани права на учителите, затова пък регламентирани несвойствени за квалификацията им задължения и отговорности.
6. Най-същественото и най-обезпокоителното: Огромните бюрократични задължения не само лишават учителя от време и енергия за творчество, но и го отклоняват от основната му мисия- да бъде близо до своите ученици, да им дарява внимание, знание и любов!
7.
Най-тъжният виц, който в момента е актуален сред учителите е, че „Тази нормативна уредба е довела до това, че децата и учениците ни пречат да си вършим работата!“

Моля да ни информирате какви изводи се правят в Министерството на образованието и науката относно постигане на целите, заложени при създаването на Наредбата и свързани с осигуряване на приобщаващото образование на децата и учениците в системата на предучилищното и училищното образование, както и дейността на институциите в тази система за предоставяне на подкрепа за личностно развитие на децата и учениците.

Във видеото ще чуете отговора на министър Вълчев.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram