Борис Кърчев става депутат през 2017г., макар да знае, че преди това е посегнал и нахлул в обект от националната сигурност и е нарушил грубо няколко закона.
Той заедно със съдружника му в „Тракия кабел“ ООД Бойко Байчев нелегално са прокарали кабели за доставка на тв сигнал в трасе, което е стратегически обект от националната сигурност на България.
За да захранят с телевизионен сигнал села около Стара Загора и за да привлекат нови абонати към фирмата им „Тракия кабел“, доставяща тв сигнал, двамата съдружници се възползват, грубо погазвайки държавните норми за опазване на националната сигурност. Те опъват кабели до селата Богомилово и Кирилово в шахти и подземно трасе, изградени от държавата за нуждите на електронното правителство.
Кирилово е родното село на Байчев. За да стигнат до селищата, разширявайки бизнеса си, съдружниците вероятно влизат в схема с фирмата-изпълнител на трасето.
Държавата в края на 2015г. вече притежава достъп до почти всички населени места у нас чрез изграждането на Електронно-съобщителната информационна мрежа на Министерски съвет /ЕСМИС/. Тя е стратегически обект от националната ни сигурност, построена е с европейски пари.
Целта е чрез ЕСМИС всички държавни институции да бъдат свързани с държавната администрация, което е предпоставка за развитието на електронното управление. Държавата цели още да защитава правата на гражданите и бизнеса в съвременното информационно общество чрез установяване на норми и поведение за киберсигурност.
Държавната поръчка за прокопаването на канала за ЕСМИС и поставянето на кабелите за електронното правителство в Старозагорско е възложена на Държавното предприятие „Съобщително строителство и възстановяване“, оглавявано от инж.Юри Стоянов.
Предприятието изгражда трасе от Стара Загора към Богомилово и Кирилово, за да положи две тръби, в които са поставени оптичните кабели на ЕСМИС. Такова е изискването на възложителя – Министерски съвет. Тръбите и канала са държавна собственост и са стратегически обект от националната ни сигурност.
Вместо две, обаче, тръбите са три. Тази в повече е нелегално и незаконно поставена, тя е маркирана на места с надпис „Тракия кабел“. По оптиката вътре в нея се подава сигнал от това дружество към Кирилово и Богомилово. Така е от края на 2013г. до момента.
Вероятно Борис Кърчев и Бойко Байчев се договарят на тъмно с Юри Стоянов, шефа на фирмата-изпълнител Държавно предприятие „Съобщително строителство и възстановяване“ да вкара тихомълком тяхната тръба.
Частната фирма на Кърчев-Байчев се възползва, а явно държавното предприятие с началник инж. Стоянов им съдейства да завземат трасе, което е стратегически обект.
Дали са играли пари под масата и колко е струвало това на тандема Кърчев-Байчев и кой още се е облажил, знаят само заетите в аферата.
„Тракия кабел“ ООД е учредена на 3 юли 2008г. от Борис Петков Кърчев и Бойко Димов Байчев. Няколко дни, след като става депутат Борис Кърчев излиза от съдружието. Обстоятелството е вписано в Търговския регистър на 12 април 2017г.
Наш екип провери на място и установи, че третата тръба е маркирана със зелен цвят, но с по-тънка ивица, по нея и сега се подава тв сигнал към Богомилово и Кирилово от „Тракия кабел“. От абонатите се събират такси.
В трасето на ЕСМИС Богомилово-Кирилово се вижда как са налични и сега: една тръба, ф 40 мм, обозначена с червена ивица и още една тръба със същия размер, но белязана със зелена ивица. Съществува и още една тръба, положена допълнително и маркирана с по-тънка ивица – зелена. Тя е собственост на „Тракия кабел“.
Нещо повече тръба на това дружество също е положена и в участъка Стара Загора – Богомилово. За това знаят може би само от фирмата-изпълнител ДП „Събщително строителство и възстановяване“ с ръководител, инж.Юри Стоянов, които очевидно са съучастници в нарушаване на целостта на стратегическото трасе и грубата, незаконна намеса в него.
Изграждането на трасето Стара Загора – с.Братя Даскалови на ЕСМИС е включено в Актуализирана и допълнена версия на Национална стратегия за развитие на широколентовия достъп в Република България, приета с Протокол № 46.25 от заседание на Министерския съвет от 25.11.2009 г.
Трасето е реализирано с европейски пари.
Как правителството на Бойко Борисов и управляващото мнозинство в парламента ще допуснат народен представител от ГЕРБ да продължава да погазва по най-бруталния начин националното ни законодателство? Нещо повече – Борис Кърчев е член на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в парламента, която се председателства от друг народен избраник от региона – Халил Летифов от ДПС.
Ще се самосезира ли главния прокурор по случая? Случай, който би бил особено интересен и на ОЛАФ.
Снимки: архив
Последвайте ни и в Телеграм