ГЕРБ в Отговор потвърди на БСП Позицията

Ds olil

На пресконференция на тема „Отговор на ПП ГЕРБ – Казанлък, относно позицията на изпълнително бюро на  ОбС на БСП – Казанлък, във връзка с казуса Община Казанлък – Тракиятрейд ООД“, от ГЕРБ, Казанлък разпространиха:

ОТГОВОР

От общинското ръководство на ПП ГЕРБ – гр. Казанлък

Относно: Позиция на Изпълнителното бюро на ОбС на БСП Казанлък

ПП ГЕРБ – Казанлък счита, че разпространената от Общинския съвет на БСП в Казанлък позиция във връзка с казуса Община Казанлък – „Тракия трейд“ ООД , е обида към всички казанлъчани. Защото тази позиция не е нищо друго, освен изкривяване на очевидните факти по случая и опит за представяне на лъжата като истина. Целта е да се заблуди общественото мнение и да се избяга от основния въпрос: „ Кой?“ Кой създаде казуса „Община Казанлък –Тракия трейд ООД“, кои са конкретните виновни лица, потърсена ли е някаква отговорност и ще има ли наложени наказания ?

Вие, уважаеми съграждани, заслужавате да научите истината за въпросната сделка, която ощетява всички нас, жителите на общината, с повече от 3 300 000 лева.

ВЯРНО е, че началото е поставено с Решение №545/26.10.2006 г. на Общински съвет – Казанлък с председател Васил Самарски и с издаване на Заповед № 1138/22.12.2006 г. на кмета Стефан Дамянов, с които е стартирана процедурата по продажба на терена на бившата Инфекциозна болница.

БЕЗСПОРНО е, че Председателят  и Кметът  са представители на БСП и че решението е прието с мнозинството на БСП.

БЕЗСПОРЕН ФАКТ е, че към момента на тези действия ПП ГЕРБ не е имала нито един представител нито в Общинския съвет, нито в управлението на Община Казанлък, защото ПП ГЕРБ е учредена на 3.12.2006 г. Затова считаме, че г-н Дамянов и г-н Самарски, като представители на тогавашното мнозинство на БСП в управлението на Казанлък, нямат никакво право да завличат и нас в бездната на собствения си провал.

Но опитите за манипулация на общественото мнение по случая  не спират дотук.

НЕ Е ВЯРНО, че решението по административно дело №5/2007 г. на Старозагорския окръжен съд, постановено по оспорената заповед на Кмета, е доказателство за законосъобразност на сделката. Предмет на проверка в това производство е само законосъобразността на процедурата по провеждане на конкурса. С окончателното Определение в сила от 18.07.2013 г., Върховен касационен съд потвърди решенията на Окръжен и Апелативен съд, като обяви по безспорен начин сделката за НИЩОЖНА, поради противоречие със закона и невъзможен предмет.

ВЯРНО е, че непосредствено след подписване на  Договора за покупко-продажба от 01.08.2007 г., „Тракия трейд“ ООД заплаща изцяло определената продажна цена от 1 884 960 лева без ДДС, която постъпва  по сметките на Община Казанлък. Интересно е как са похарчени тези допълнително постъпили средства в общинския бюджет, тъй като през 2007 г., най-големият реализиран строителен обект е „Реконструкция на гаровия площад“ на стойност 200 000 лева.

БЕЗСПОРНО е, че съгласно чл.7 и чл.8 от договора, купувачът е следвало да завърши обекта – ОДО и жилища, най-късно в срок до 01.02.2009 г.

ВЯРНО е, че през м.септември 2011 г. „Тракия трейд“ ООД предявява иск срещу Община Казанлък за обявяване на договора за нищожен.

БЕЗСПОРНО е, че от 01.02.2009 г. /крайният срок за завършване на обекта/ до м.септември 2011 г. /датата на предявяване на иска за разваляне на сделката/, близо 3 години, нито кметът Дамянов, нито председателят Самарски са изпълнили вменените им от закона задължения да защитят обществения интерес и да предприемат действия по финализиране или разваляне на тази сделка.

НЕ Е ВЯРНО, че Общински съвет – Казанлък, не е знаел за съществуването на съдебното дело. Настоящият Председател на ОбС е участвал във всички обсъждания с юристите на общината, а представители на Председателския съвет са присъствали на провеждани срещи с търговска верига, проявяваща интерес към терена. Информацията е била достъпна за всеки, който е проявявал интерес и съпричастност, защото съгласно чл.33, ал.2 от Закона за местната администрация и местното самоуправление /ЗМСМА/  всички органи и организации в страната „са длъжни да оказват съдействие на общинския съветник, както и да му предоставят сведения и документи, които са му необходими във връзка с дейността му на съветник“.

Освен това, решенията на съда по този казус са публични и са публикувани в сайтовете на съдилищата.

НЕ Е ВЯРНО, че Кметът на общината няма право да сключва споразумение с „Тракия трейд“ ООД или с което и да било трето лице, без решение на Общинския съвет. Правомощията на Кмета на общината и Общинския съвет са императивно определени и разграничени в ЗМСМА. Съгласно чл.44, ал.1, т.15 от закона „Кметът представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда“. Тези законови правомощия на кмета не могат да бъдат ограничавани от Общинския съвет, а още по-малко от една партия, дори тя да е БСП.

ВЯРНО е, че подписаното споразумение с „Тракия трейд“ ООД предвижда разглеждане на спора от Арбитражния съд при Българската търговско-промишлена палата. Приемането на това решение е продиктувано от икономия на време и средства, в сравнение с триинстанционното съдебно производство. Арбитражният съд при БТПП е най-старият и уважаван арбитраж, в който повечето арбитри са професори и преподаватели в Софийски университет „Св. Кл. Охридски“. Производството е съкратено до една инстанция, с което са спестени стотици хиляди левове за държавни такси и адвокатски хонорари. За сравнение, таксата пред арбитража е около 47 000 лева, а в триинстанционното съдебно производство би била около 288 000 лева.

На въпроса ще понесе ли някой отговорност за една незаконосъобразна сделка от 2006 г., ощетила Община Казанлък с 3 300 000 лева, отговаряме:

Законовата отговорност е потърсена от компетентните държавни органи със Сигнал вх.№ 1775 от 27.04.2012 г., подаден от кмета Галина Стоянова  до Окръжна прокуратура – гр. Стара Загора. До момента, повече от 2 години, разследването не е приключило. Искането е да се установят виновните длъжностни лица и да бъдат наказани.

Уважаеми съграждани, когато г- н Дамянов, в качеството си на Кмет, и г-н Самарски,в качеството си на Председател на ОбС, са встъпвали в длъжност, са положили  клетва, чийто текст гласи:  „Заклевам се в името на Република България да спазвам Конституцията и законите  на страната и във всичките си действия да се ръководя от интересите на гражданите от община Казанлък и да работя за тяхното благоденствие.“  Ние считаме, че с подписването  на   тази сделка, ограбила  всички казанлъчани и довела до щети в огромни мащаби, г-н Дамянов и г-н Самарски са нарушили положената клетва. Затова на 07.08.2014 г. на заседание на Общински съвет-Казанлък групата на ПП ГЕРБ  поиска от тях да поемат своята морална отговорност, като напуснат настоящия Общински съвет. До днес отговор от тях няма.

Всички документи, касаещи казуса „ Община Казанлък – Тракия трейд ООД“, са публикувани на сайта на Община Казанлък www.kazanlak.bg, в меню Общински съвет.

 

26.08.2014 г.

Казанлък

12

 3

 

Ето и Позицията на Изпълнителното бюро на ОбС на БСП Казанлък, станала повод за Отговора на ГЕРБ, Казанлък:

П О З И Ц И Я

на Изпълнителното бюро на ОбС на БСП Казанлък

 

 

Предвид обществения интерес към истината по  казуса „Община Казанлък – „Тракия трейд” ООД и безконтролното „изсипване” на документи в публичното пространство, ние членовете на Изпълнителното бюро на Общински съвет на БСП Казанлък, сме длъжни да заявим, че остро се противопоставяме на манипулирането на факти, тяхното изкривяване и тиражирането на неистини страна на политическа партия ГЕРБ.

Ние считаме, че община Казанлък в лицето на нейното ръководство, трябваше да информира обществеността на град Казанлък за проблема  с „Тракия трейд” още преди две години, когато г-жа Галина Стоянова, в качеството си на кмет на общината и местен лидер на ПП ГЕРБ, еднолично сключва споразумение с въпросното дружество, без решение на  Общински съвет – Казанлък. Именно тогава, още през м. юни 2012 год., кметът Галина Стоянова не само не уведоми  обществеността, но и действащия Общински съвет.

Противопоставяйки се категорично на тази политика на криене на факти и документи, както от местната законодателна власт, така и от гражданите на община Казанлък, ние сме длъжни да разсеем лъжите и манипулациите, обявявайки реалните хронология и фактология по казуса, с които се спекулира през последните седмици:

По доклад, внесен от тогавашния кмет на община Казанлък Ст.Дамянов (вх. № ОС 619/11.10.2006 год.), Общинският съвет  взима Решение №545 на свое заседание на 26.10.2006 год., с което  определя конкурсните условия, състава на Комисията и утвърждава документация за провеждане на конкурс за продажба на общински нежилищен имот – бившата Инфекциозна болница.

В изпълнение на това Решение е проведен конкурс, извършено е класиране на петимата участници, а самата процедура завършва с издаване на Заповед №1138 от 22.12.2006 год. на кмета Ст.Дамянов, с която се определя  спечелилият  участник. Заповедта е оспорена от двама участници в конкурса и Старозагорският окръжен съд е образувал административно дело №5/2007год. С Решение от 1 март 2007 год. съдът отхвърля жалбите на двамата участници, като неоснователни и потвърждава Заповедта на тогавашния кмет на Общината.

Това съдебно решение е красноречиво и безспорно доказателство за това, че е упражнен съдебен контрол за законосъобразност и съдебната процедура не е установила никакви пропуски при провеждането на конкурса. Дейността и правомощията на назначената от Общинския съвет Комисия се прекратяват с издаването на Заповедта от кмета на общината и същата няма отношение към последвалите действия по сключването на договора и упражняване на контрол по неговото изпълнение.

Безспорен факт е също, че към 1.08.2007 год., когато е сключен договорът, дружеството-купувач изплаща всички дължими суми по сделката в пълен размер. Тези средства  влизат в бюджета на община Казанлък чрез банков превод и се  разходват за реализиране на инвестиционната програма на общината за съответната година. ……

През 2011 год.  дружеството „Тракия трейд”   завежда дело срещу община Казанлък по повод  сключения договор. Първото решение по това дело е постановено през м. май 2012 год. от Окръжен съд – Стара Загора. Към момента на постановяване на решението на първа инстанция г-жа Галина Стоянова е вече кмет на общината и е била наясно с фактите и обстоятелствата по делото.

Сериозно недоумение буди  фактът, че кметът Галина Стоянова подписва споразумение с ишеца „Тракия трейд”, по силата на което  дружеството и общината ще отнасят в бъдеще решаването на всички съдебни спорове, произтичащи от договора за покупко-продажба на процесния имот, директно пред Арбитражния съд при БТПП.

Това важно за казуса решение г-жа Галина Стоянова взима еднолично, без дори да уведоми Общинския съвет. Това на практика лишава общинските съветници от възможността да научат своевременно, какви съдебни дела води общината, в лицето на кмета г-жа Стоянова и какви са решенията, постановявани по тях. Тази порочна практика лишава местния законодателен орган и от възможността да предотврати своевременно и евентуални негативни последици, красноречив пример за което е и настоящия случай.

С крайния резултат по казуса „Община Казанлък – „Тракия трейд”, Общинският съвет бе запознат едва след постановяването на съдебния акт на последна инстанция (ВКС), т.е в средата на 2013 год., с който договорът е обявен за нищожен. Налично е и арбитражно решение на Арбитражния съд от 10.07.2014 год., с което община Казанлък е осъдена да възстанови на „Тракия трейд” ООД всички вложени от дружеството суми, ведно със законната лихва.

Ние, членовете на ИБ на ОбС на БСП Казанлък, апелираме към г-жа Галина Стоянова да представи на обществеността пълния текст на СПОРАЗУМЕНИЕТО, което е подписала с „Тракия трейд” ООД през 2012 г., тъй като смятаме, че той ще осветли голяма част от неяснотите около възникналия казус.

Категорично отхвърляме неоснователните обвинения в незаконосъобразност на действията на тогавашния Общински съвет Казанлък и неговия председател. Ръководителят на този колективен законодателен орган е действал изцяло в изпълнение на задълженията си съгласно чл. 25, т. 6 от ЗМСМА и чл. 16, ал. 1, т. 6 от Правилника за организацията на дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинска администрация. Умишлено се „пропуска“ и фактът, че и тогава и сега, Общинският съвет е бил съставен от членове на няколко различни политически партии. Предизвиканият след проведения конкурс административен съдебен процес още веднъж доказва недвусмислено пълната законосъобразност на действията както на членовете на определената комисия, така и на нейния председател.

Безспорен факт е, че всички актове на ОбС подлежат на контрол по общия надзор за законност, както от страна на Областен управител, така и от страна на Прокуратурата. Нееднократните проверки  и от Агенцията за държавна финансова инспекция и Сметната палата на всички търгове и конкурси, не установяват пропуски по проведената процедура.

Отговорната политическа позиция, демократичните ценности и най-вече изискванията за честност и откритост пред гражданите на нашата община изискват днес да се застане с лице към истината, и да се признаят грешките в действията на настоящото общинско ръководство, изразяващи се най-вече в липса на далновидност, крайно неефективна правна защита на интересите на общината и пълното отсъствие на опити за предварително и своевременно решаване на един потенциален проблем със сериозни негативни последици за финасовото състояние на община Казанлък.

 

Безпрецедентният опит за бягане от отговорност, прикриване на факти и неоснователното обвинение на отделни личности ни дава основание  да считаме, че са изчерпани управленските подходи на ПП ГЕРБ за прозрачно, честно, принципно и законосъобразно местно самоуправление.

 

 

Казанлък, 14-ти август 2014

P1P2P3P4P5

 

 

 

Последвайте ни и в Телеграм