Работна група ще изготви график с дейности и срокове, които предстоят за всяка ангажирана институция. “През месец април падна и последната пречка за реализация на проекта. Решението на Върховия административен съд е окончателно и не подлежи на обжалване” каза министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова.
Агенция „Пътна инфраструктура“ е готова с административните процедури. Министър Коритарова изрази надеждата си проектът да бъде завършен след 4 години. Стойността на договора за проектиране и строителство е 358 020 000 лв. с ДДС. Изпълнител е ДЗЗД „Консорциум ПСВТ“. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД „Трансконсулт – Свеко“. Договорът е 6 479 935,20 лв. с ДДС.
Проектът за изграждането на тунела под връх Шипка е включен за финансиране в оперативната програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца, а строителството ще продължи около три години и половина. Заложено е изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км. Този под Шипка ще бъде с дължина от 3,2 км, а останалите четири тунела са по-малки. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.
В срещата участваха заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, областните управители на Габрово Мария Башева – Венкова и на Стара Загора Ива Радева, зам.-кметът на Казанлък Даниела Коева, Томислав Дончев – бивш кмет на Габрово, инж. Венцислав Атанасов – член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър инж. Момчил Терзийски и представители на регионалните им структури, директорът на РИОСВ Велико Търново Мая Радева, експерти от институциите, представители на изпълнителите и на строителния надзор.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram