Вицепремиерът Гроздан Караджов: Ще възложим проектиране на четирилентов тунел под Шипка

Ds olil

Смятам да възложа ново проектиране за тунела под Шипка, за да се направи с по две ленти в посока. В съществуващия проект в момента е заложено да има само по една лента за движение, т.е. обикновен тунел, в който ако закъса една кола или ТИР, ще се налага пълно затваряне. Това обяви в сутрешния блок на БНТ заместник министър-председателят и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. В тунела трябва да има двулентов път, следващ габарита на целия път от Русе до Велико Търново, който да мине под планината и да продължи така и на юг. Нужните процедури за тези дейности ще започнат още днес, каза министърът.

Държавните ВиК дружества ще бъдат компенсирани на 100% заради скъпия ток, информира още министър Караджов. След разговори с Министерството на финансите ще бъдат осигурени 70 млн. лв., с които до края на месец януари ще се покрият задълженията за ток на операторите за 2021 г. Така ще се стопят разликите в цените за ел. енергия, определени в бизнес плановете на дружествата за м.г., и реалните сметки, които плащат след непрекъснатото повишаване на цената ѝ от юли насам. Според министър Караджов без подобна помощ дружествата ще изпаднат в неплатежоспособност. „Операторите нямат вина за скъпия ток, а водата е човешко благо, не е просто стока“, коментира той.

Вицепремиерът информира, че заедно с Министерството на енергетиката ще се търси политическо и експертно решение ВиК дружествата да купуват ток на регулирани цени в следващите пет години. Само така ситуацията може да се нормализира, защото дори да се приемат новите бизнес планове в тях няма как да се предвиди постоянно променящата се цена на тока на свободния пазар. „Ако няма проблем с ЕК и държавната помощ, ще е най-добре те да останат на регулирания пазар, защото осигуряват най-ценното – водата, която е основно човешко благо“, каза министър Караджов.

Последвайте ни и в Телеграм

One thought on “Вицепремиерът Гроздан Караджов: Ще възложим проектиране на четирилентов тунел под Шипка

  1. И при първият сняг, който падне и затвори пътя над Крън или там където северно от Копринка ще е новата връзка какво ще се прави? А , бе хора стига с този офис планктон и мисловни пръ….дни. Като дойде до Казанлък къде ще се насочи по еднолентовия път за Ягода или по другия през селата за Калофер. А кой изследва колко е водата в земята на мястото на тунела и какви породи скали ще се дълбаят – никой. Защо не питат старите ръководители на мините около Сливен защо не се копае към Казанлък. Ами защото не става – има много подпочвени води и нееднородни скали, в които тунел е прескъпо да се дълбае. Ама нали са поредните завършили на Запад ще трябва да ги траем и тези да се наиграят.

Comments are closed.