Амбицията ни е да бъдат изградени 56 горски стопанства за дърва в цялата страна
„Сливането на дружествата е част от оздравителната програма. Имаме 3 структури. Цялото тежко мероприятия искаме да стане както до 2002 г. – едно единствено предприятие. В момента всичко е по 3, което не е ефективно. Локомотивите са били разделени механично и нямат необходимата ефективност, която може да се получи при това сливане.“ Това заяви в ефира на Bulgaria on air председателят на транспортната комисия и народен представител от БСП Борислав Гуцанов във връзка с предвидената реформа в българските железници.
По думите му има някои опасения да не се нарушат европейски изисквания, но според социалиста юристите са си свършили работата, това е било уверението и от Министерството на транспорта.
Борислав Гуцанов обясни, че първото нещо, което ще бъде подобрено е скоростта и допълни: „Още от следващия месец ще има друга скорост. Нормално ли е в 21 век да стигаш с влак от София до Варна за 8 часа и половина? Бургас – София – около 6 часа и половина – 7 часа. Има закъснения, условията вътре са ужасни. Искаме „зелена“ енергия и хората да се чувстват комфортно, а не правим нищо по тази тема. В един вагон ще умреш от горещина, в друг – от студ. Четири пъти са намалели превозите – около 20 млн. за година“, заяви Гуцанов.
„Чужда е компанията, която е взела 1/3 от депото във Варна за над 130 млн., за да прави ремонт на локомотивите и все още няма един извършен цялостен ремонт, но има преведени авансови средства“, посочи народният представител. Той допълни, че са направени няколко финансови транша към компанията. „Раздадени са милиарди през годините и нищо не е направено по бързият и правилен начин“, беше категоричен Борислав Гуцанов.
Депутатът от левицата коментира и кадровата политика на железниците – голяма част от нашите специалисти отиват да работят за чужда железопътна компания, за да получават по-високи доходи. Относно ремонтът на вагони Гуцанов каза, че в България липсват вагоно-ремонтни заводи.
По думите му още следващия месец влаковете ще се движат с новата скорост, а вече са предвидени покупките на нови вагони и локомотиви.
Гуцанов обясни, че в бюджета има отделени доста средства за сектора, а близо 2 млрд. лева ще бъдат взети от Плана за възстановяване и устойчивост. „Средства има. Доста трябва да се налеят, ако искаме да бъдем наистина модерни и да имаме друга скорост“, заяви категорично той.
Депутатът от БСП обясни, че над 100 представители на морския бранш са присъствали на среща за реформа и развитие на пристанищата у нас. Предстои нова среща в Министерството на транспорта следващата седмица. Народният представител от левицата от област Варна коментира и сравни и пристанищата Варна и Констанца.
„Градът и пристанището имат своят общ живот и са един общ жив организъм. Не може пристанището да пречи на града и града да пречи на пристанището. В момента имаме уникален шанс. Много бързо можем не само да настигнем, но и да задминем Констанца“, заяви категорично той.
Гуцанов коментира и за интермодалния терминал Варна – Русе. По повод на двата терминала депутатът от левицата беше категоричен, че ако не успеем да направим това, то ще продължаваме да живеем в капсула и няма да можем да се развием.
Относно дървата за огрев Борислав Гуцанов посочи, че амбицията е да бъдат изградени 56 горски стопанства в цялата страна. „Цената е повишена два пъти от прекупвачи. 17 склада вече са открити и цената от 160 лв. в момента е на 84 лв.“, допълни той.
Последвайте ни и в Телеграм