В един от супермаркетите в нашия град напоследък стават „чистки“, най-вероятно по политически причини.
Няма да спестя името на този магазин – „Пени“.
Близо 95 % от персонала – добри професионалисти в търговията, вече са сменени: едни са уволнени, други са напуснали „по взаимно съгласие“, трети са били „посъветвани“ сами да напуснат.
Дали това доведе до по-добро обслужване на клиентите? Допускам, че управителят така би обяснил действията си – в името на по-доброто обслужване.
Но – истината е съвсем различна. А тя е, че сега се чака средно по 15 минути на опашката на касата /касиерите непрекъснато се консултират, не знаят какво да чукнат на апарата, подвикват си, объркват се, налага се все нещо да поправят/, да не говорим, че, ако клиент попита за някой от продуктите, няма кой да му даде информация…
Толкова ли лесно се става търговски работник, че ги махат от работа с лека ръка? Май системата на работа, в т. ч. и кадровата, на самото „Пени“ е сбъркана. Иначе, нямаше там да работят толкова малко хора – според една служителка „двама отварят, трима затварят“, като непрекъснато са обвинявани, че не са успели да свършат работа. На всичкото отгоре заплатите им били доста ниски. Колкото и човек да не е вътре в нещата, а е само клиент, ще забележи с просто око, че нещата в този магазин не са в ред. А и как би могло всичко да е наред, като хем нямат служители, хем ги гонят?!
В крайна сметка това рекушира в клиента, който е лошо обслужен. А нали в търговията за клиента често казват „негово величество клиентът“!
недоволен клиент
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram