На 27 август 1994 г. е направена първа копка на строителството на тунела под Шипка, напомнят архивите на Медийна група „Вис виталис“. 30 години по-късно строежът е мираж.
Впрочем, той е мираж от 145 години. Статия във вестник „Казанлъшка искра“ от 30 септември 1927 г. се посочва, че идеята за изграждане на тунел под Шипка се заражда през 1897 г. Тогава Деветото народното събрание единодушно одобрява проект за прокарване на тунел под Шипка, като идеята е през него да преминават влакове. Но, след като година по-късно, правителството на Константин Стоилов пада, се започва работа по други приоритетни проекти.
Авторът на статията в брой 77 на вестника Стефан Енински е на мнение, че държавата трябва съедини с тунел линията Казанлък-Габрово през Шипка-Зелено дърво, както се били произнесли по въпроса всички инженери.
Последните новини за тунела под Шипка дойдоха през юни тази година, когато стана ясно, че проектът за изграждането на тунела под връх Шипка е включен за финансиране в оперативната програма „Транспортна свързаност“ и е на стойност над 350 млн. лв. Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца, а строителството ще продължи около три години и половина. Тепърва ще стане ясно кога ще започне същинската работа по проекта, обясни зам.-кметът на Казанлък Даниела Коева, участник в среща в Габрово с регионалния министър Виолета Коритарова и отговорните за проекта институции. Тя добави, че е важно да се изгради и допълнителна инфраструктура на юг от бъдещия тунел под Шипка, защото след изграждането му трафикът ще се увеличи и е нужен нов обход на Казанлък. Затова се работи и по проект, който ще свързва директно пътя Шипка-Казанлък с Подбалканския път.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram