В средата на 1926 г. в Казанлък имало 6 автомобила, 16 файтона, 211 конски коли и 15 кабриолета, пресметнал градския летописец от вестник „Казанлъшка искра“. Статистиката е съхранила и броят на изработените от казанлъшките колари талиги през цялата 1925 г. – 153 броя.
През април 1928 г. градската управа наредила и „синя зона“ за паркиране:
„На всички автомобили за пазарен ден е определенъ площада при Околийското управление, а за останалите дни пл. „Цар Борис III“.
В градската история на притежаването и използването на автомобили се пази и тази – със сина си Петко казанлъшкият розотърговец Александър Орозов тръгва на 5 септември 1927 г. с автомобила си от Казанлък за Лондон, прекосявайки цяла Европа – нещо наистина сензационно за онова време. Пътуването станало с първия у нас автомобил „Мерцедес“. То приключило на 19 февруари 1928 г., когато пътешествениците успешно се връщат „със същата кола“ обратно в Града на розите.
Александър Орозов е и първият казанлъчанин, придобил автомобил.
На снимката: Гордите пътешественици обратно у дом в Казанлък
На снимката: Първите българи от Казанлък: Александър Орзов, синът му Петко Орзов и Нисим Алмалех в момента при преминаване Дунава при Видин, снимка: сп.“Илюстрована седмица
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram