Дъщерното дружество на Google Jigsaw ще стартира следващата седмица кампания, насочена към справяне с дезинформацията за украинските бежанци. Кампанията е базирана на изследвания на психолози от два британски университета, съобщават от ”Дойче веле” и ”The New York Times”.
Данните стъпват върху проучване на социалните медийни платформи YouTube, Facebook, Twitter и TikTok в края на август. Кампанията ще бъде насочена към потребители в Полша, Словакия и Чехия.
Трите държави са основни дестинации за бягащите от войната украинци.
Кампанията е предназначена да създаде устойчивост срещу анти-бежански негативи.
Изследователите създадоха пет кратки видеоклипа, които според тях „ваксинират“ хората срещу пет техники за манипулация: емоционално манипулативен език, несвързаност, фалшиви дихотомии, изкупителна жертва и атаки срещу човека.
Авторите на статията заключават, че видеоклиповете „подобряват разпознаването на техники за манипулиране“ и „увеличават способността на хората да различават надеждното от недостоверното съдържание“.
„Това е една от малкото интервенции за дезинформация, които поне аз съм виждал, които работят не само в конспиративния, но и в целия политически спектър“, каза главният изследовател на Jigsaw Бет Голдбърг, цитирана от The New York Times.
Фрог нюз
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram