Подготовката на филмовия фестивал в Кан, който ще се проведе от 12 до 23 май, продължава по план, въпреки опасенията в киноиндустрията от коронавируса. На 8 март Франция забрани прояви, събиращи повече от хиляда души на едно място, в опит да се ограничи разпространението на заразата и тогава мнозина предположиха, че изискването ще попречи на провеждането на тазгодишното издание.
„При нас нищо не се променя – коментира говорител на фестивала пред „Гардиън“. – Екипът на фестивала преговаря с общината и префектурата и ще предприеме всички необходими мерки, за да спази закона.“
Въпреки наближаващото начало, единствената официална информация до момента е обявяването на селекцията „Cinefondation’s Atelier“, където ще бъдат представени 16 надежди в режисурата.
На 5 март френските власти забраниха публични събирания на повече от 5000 души в затворено пространство, която важи до края на май. В неделя забраната падна на 1000 души, без да е ясно колко време ще продължи.
Най-големият салон – във Фестивалния дворец, има 2300 места. Миналогодишното издание на събитието привлече повече от 12 500 гости. В имейл от миналата седмица от фестивала потвърждават, че основната пресконференция, на която ще бъдат обявени гости и програма, ще се проведе по план на 16 април и отбелязват, че акредитациите са с 9% повече от 2019 г. Сред тях е и тази на критика проф. Божидар Манов, който ще предава специално за „Площад Славейков“ от Лазурния бряг.
Тежката ситуация в Италия поставя под въпрос дали коронавирусът няма да провали Венецианския филмов фестивал през септември. Не е ясно дали ще се поведе и форумът в Торонто – в Канада също има заболели от COVID-19, но положението е овладяно. Запитани от „Гардиън“, от двете събития информират, че внимателно следят ситуацията, но все още е рано да преценят дали болестта ще попречи на плановете им.
Въпреки очакванията киноиндустрията да загуби близо 5 млрд. долара вследствие на затворените кина по цял свят и страха на зрителите от коронавируса, боксофисът в САЩ остава стабилен. Миналия уикенд анимационният филм „Напред“ е заел първо място по гледаемост с 40 млн. долара приход – резултатът е по-нисък от обикновено за филм на студиото, но се вписва в прогнозните суми на компанията, направени преди вирусът да засегне САЩ.
Площад Славейков
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram