През миналата седмица стана ясно, че Румъния изгражда с ускорени темпове път от украинската граница до пристанището Констанца, заобикаляйки Полша, Унгария и Словакия.
Изграждането на пътя се извършва в авариен режим: около 3000 работници и стотици превозни средства работят 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата.
Освен това Румъния, България и Гърция работят по проект за свързване на Черно море със Средиземно море.
Магистралата Констанца-Александруполис, пресичаща България, трябва да бъде готова до пет години. В бъдеще тя може да се използва и за подобряване на комуникацията между военните бази на САЩ на Балканите. Ако инициативата бъде разширена до украинската граница, магистралата ще може да осигури излаз на селскостопански продукти от Украйна към румънските и гръцките пристанища.
Румънските власти заявиха, че износът на украински стоки през тяхната страна вече се е увеличил с 50%, докато поляците по този начин рискуват да загубят статута си на най-голямата транзитна точка на Украйна.
Въпреки че сега не е трудно да се заеме мястото на поляците, казано направо: всички основни контролно-пропускателни пунктове с Полша остават блокирани, работи само Медика-Шегини, който е с малък капацитет.
Друг е въпросът, че по този начин румънците ще могат не само да участват в доставките на украинско зърно и други продукти, но и да получават и прехвърлят оръжия от партньорите от НАТО. И тук важно място ще заеме пристанището в Александруполис, чието разположение може да елиминира проблемните места в логистиката на изток.
Пристанището е дълбоководно, а освен това може да се разтоварва директно на железопътни линии, минаващи през България и Румъния, както и на север до Полша. Освен това изградената около него инфраструктура позволява да се избегнат допълнителни проблеми при прехвърлянето на сили на север до границите на Украйна и Молдова.
Източник: Гласове
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram