Мъск ще публикува досиетата на Twitter за потискане на свободата на словото в самия Twitter

Досиетата на Twitter за потискане на свободата на словото скоро ще бъдат публикувани в самия Twitter. Обществото заслужава да знае какво наистина се е случило. (…) Знаете ли, че Apple налага таен данък от 30 % върху всичко, което купувате през техния App Store? (…) Apple също така заплаши да спре Twitter от своя App Store, но не ни казва защо.

Това са част от последните „туитове“ на милиардера и нов собственик на социалната мрежа Илон Мъск. Той заяви, че производителят на iPhone е спрял рекламата в платформата за социални медии.

По думите му  Apple оказва натиск върху Twitter заради изисквания за модериране на съдържанието. Това не би било необичайно, тъй като компанията рутинно прилага своите правила и преди това е премахвала приложения като Gab и Parler, пише Ройтерс. 

„Apple в по-голямата си част е спряла рекламата в Twitter. Нима те мразят свободата на словото в Америка?“, написа в Twitter Мъск, който миналия месец купи социалната мрежа за 44 милиарда долара.

По-късно в коментар под своя публикация Мъск директно попита изпълнителения директор на Apple Тим Кук: „Какво се случва тук?“. Засега няма отговор от Apple.

Американската корпорация за производството на компютри е най-ценната фирма в света. Apple е похарчила около 131 600 долара за реклами в Twitter между 10 и 16 ноември, което е по-малко от 220 800 долара между 16 и 22 октомври, седмицата преди Мъск да сключи сделката с Twitter, става ясно от данни на фирмата за измерване на реклами Pathmatics.

През първото тримесечие на 2022 г. Apple е била най-големият рекламодател в Twitter, като е похарчила 48 млн. долара и е съставлявала повече от 4% от общите приходи за периода, съобщава Washington Post, позовавайки се на вътрешен документ на Twitter.

Източник: OFFNews.bg, Гласове

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram