След като 2 фирми успяват да наложат модата на джогинга, която вдига продажбите им до небесата, Найк търси начин да отбие конкуренцията на Рийбок, която е на път да убие бранда с вълничката, понеже първа се сеща да заложи на жените.
След като го бие по оборот през 1987 г., рекламистите на компанията получават спешна задача да направят революция.
Търси се нов слоган, но нищо не се харесва на босовете.
Така стигат до едно подценявано предложение. През юли 1976 г. пускат от затвора 35-гдишния Гари Гилмор, който е отлежал половин живот, понеже убива двама. Смятат, че се е поправил, ала той почти веднага ограбва и убива мениджър на мотел. Заловен, той дори не пледира да бъде продължен спрямо него мораториумът върху смъртното наказание, действал дотогава 4 г. в САЩ. Има само едно желание – да го застрелят, да не го бесят. Поръчва пържола с пържени картофи и кафе с мляко в килията, а после застава спокоен пред взвода с начени към него дула и казва, вместо дълбокомислени слова: Just do it – Просто го направете. Това става на 17.01.1977 г., а шоуто е гледано от цяла Америка.
„В нощта преди финалната презентация през 1988 г. се чувствах като пред резстрел. Нямахме нищо добро като девиз. Сигурно заради чувството за обреченост, някак си се сетих за Гари Гилмор. И така се роди великият слоган”, раказва отговорният за него Дан Виден, шефът на рекламната агенция на Найк – двете компании, окрали безпардонно престъпника – крадец и убиец.
19 минути
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram