TELUS не са единствените, които имат договор с Facebook за модерации. Има още една компания, която е по-голяма и тя също определя алгоритъма на това какви постове да се въртят. При тях има наети на договор хора, които се занимават с това този пост трябва ли да бъде върнат обратно, акаунтът трябва ли да бъде отключен и т.н. Може точно тези хора да се занимават с модерация на българското пространство.
Това каза в ефира на Darik, Георги Ауад от Publicis Bulgaria.
Той поясни на какъв принцип работят тези системи.
„Тъй като Facebook има 2 милиарда и половина потребители, не можем да си представим колко постове и фотографии са това на ден. Само снимките са над 500 хил. Това означава, че компанията няма вариант, в който да наема достатъчно хора, които да преглеждат тези неща ръчно“.
„За това те разчитат на автоматизирани системи. Тези системи получават около 3 милиона сигнали, които казват, че това може да е нещо, което не отговаря на стандартите на Facebook и трябва да бъде свалено или блокирано. От тези 3млн., те правят 1 грешка, на минимум 10 и това Марк Зукърбърк сам си го признава“, каза Георги Ауад.
По негови думи Facebook имат и втора линия, това са сигнали, които може да се водят като грешка и да проверят или да отсъдят трябва ли да бъде пуснато съдържанието отново на платформата. Социалната мрежа разполага глобално с около 15 хил. такива човека.
„Това означава, че един човек трябва да прегледа около 200 поста на ден, като това може да е снимка или просто видео, което да е повече от 10 мин.. Това само по себе си сваля възможността да бъдат прегледани толкова постове. Гледат се и постове с предимство, детската порнография сигурно е много по-нагоре в класацията в това отношение. Знаейки всичко това, можем да си представим колко е сложна цялата операция“, каза специалистът.
„Не трябва да забравяме, че Facebook e компания, която има за цел да изкарва пари. Те винаги са били критикувани за липсата на прозрачност. Първо за алгоритмите, т.е. първата линия, която отчита кое нещо трябва да бъде свалено и кое не, и второ като цяло за правилата им. И ако трябва да търсим отговорност към някой, това определено е Facebook“, допълни той.
„Какъвто и да е договорът на TELUS със Facebook, каквито и хора да работят там, те се придържат към договора и правилата във Facebook. Там няма нещо, което те могат да си позволят да правят на своя воля“, каза Георги Ауад.
Фрог нюз
Последвайте ни и в Телеграм