Тази сряда Meta, компанията собственик на най-голямата социална мрежа Facebook, публикува финансовите си резултати за четвъртото тримесечие. Резултатите доведоха на рязък спад в акциите на компанията, които загубиха над 20% от стойността си.
През последните месеци компанията понесе сериозни удари от редица посоки. Промените в защитата на личните данни в iOS на Apple отслабиха рекламния ѝ бизнес. С пускането на отчета за тримесечието обаче се оказва, че основното приложение на Meta, вече не привлича нови потребители.
Месечните активни потребители (MAU) на Facebook остават непроменени от третото тримесечие на 2021 г. до четвъртото – 2,9 млрд. По-лошото е, че дневните активни потребители (DAUs) са намалели от 1,93 на 1,929 милиарда през същия период. Това се случва за първи път от създаването на мрежата, която до сега постоянно бележеше ръст.
Спирането на ръста на потребителите идва в същото тримесечие, в което компанията, известна преди като Facebook, обяви, че ще се ребрандира като „метаверсална“, заедно с плановете си да насочи ресурсите си към изграждането на поглъщащи виртуални преживявания.
Добрата новина за Meta е, че тя все още притежава най-голямата социална мрежа в света. Лошата новина? Дори спадът при потребителите да е бил очакван, това е само още едно нещо, което прави Facebook – и съответно „семейството от приложения“ на Facebook, както го нарича Meta – да изглежда по-скоро като реликва от миналото, отколкото като блестяща визия за бъдещето.
Гласове
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram