Капитана, или Спас Данев от София, спечели безапелационно в категорията „Най-голям карък” в 11-тия „Трабант фест” във Велико Търново, който се проведе в съботния ден. Първото място му беше отредено от неподкупното жури в състав Светлозара Върлева и Ивайло Антов от ретро клуб „Трабант” – Велико Търново, и Вълчо Стаменовски от Ботевград. Запаленият участник тръгнал още в петък с атрактивния си трабант – джип с гребло, той се счупил по пътя, върнал се за втори, него го сполетяло същото, даже са го натоварили на „Пътна помощ”. Повредил се обаче и автомобилът на „Пътна помощ”. Въпреки това Спас Денев, решен на всяка цена да присъства на Трабант феста, се натоварил на личния си автомобил от друга марка и пристигна, за да се види с колегите си.
След две години на пандемия 80 собственици на трабанти отново си дадоха среща в сърцето на България – Велико Търново, за да участват в първия „Трабант фест” за годината, информира Борба бг.
Събитието със своята атрактивност подгря настроението за предстоящия празник на града. Освен от страната, имаше гости и от Румъния, а единственият англичанин – Мартин, пристигна с баркас, на който беше поставил вътре родния ни трибагреник.
Сборният пункт беше на паркинга зад Военния клуб, а доброто настроение и сърдечната атмосфера властваха през всичките часове на шоуто. Въпреки хладното време, атрактивните возила от бившата ГДР събраха много ценители на марката или просто любопитни, които не пропускаха да се снимат с най-атрактивните автомобили.
„Много съм доволен от обстановката. Като се има предвид цената на горивата и студеното време, фестивалът се получи. Върна се неговият дух, настроението е прекрасно, а нашите съграждани и гости на града с удоволствие разглеждат автомобилите”, заяви за „Борба” един от организаторите на събитието Милен Михов. Самият той изложи пред зрителите своя „Трабант” 601 S, който купил пред 1997 г. от „Мототехника” – Стара Загора, след 7-годишно чакане да му излезе номерът на вноската за автомобил. Вариантите били или съветски москвич, или германски трабант. Без нито минута колебание избрал трабанта и с тази кола до ден-днешен не са се разделяли.
И тази година участниците предложиха на многобройните и любопитни зрители интересни цветови и дизайнерски решения, а най-често срещаният модел бе 601 и в двата си варианта – седан и комби. Отново тук присъства познатият от предишни издания на фестивала тунингован автомобил „Ледена епоха” от втората серия на филма. Той е притежание на Ангел Пеев от Варна, който украсил така трабанта си още преди 13 години за абитуриентския бал на сина си. А във Велико Търново е от първите участници.
Погледите обаче събра „Пеперудената фея”, с дълги пърхащи мигли на фаровете. Изцяло в розово бе и собственичката на Ина Николова от София. Автомобилът всъщност е бившият „Марийка”, редовен участник в предишните фестивали, а Ина го закупила от кака Марийка преди две години. „Преобразих автомобила, защото любимият ми цвят е розовото. Това ми беше мечта, да имам трабантче, и си я изпълних. Видях модела преди много години и реших, че и аз ще имам”, сподели тя.
За първи път участва във феста във Велико Търново с трабанта си, изрисуван с маргаритки, 22-годишната софиянка Ана Ивайлова Миланова. Притежава го от 4 години. „Много харесвам стари коли. Влюбих се в „очите” на трабанта – фаровете. Много е мъничък, компактен, уютен и изпитвам страхотна сигурност в него. Тунинговането с маргарити стана случайно. Познат художник казал на баща ми, че много ще му подхождат, а той е винаги отворен за нови предложения. Мисля, че много добре се получи”, сподели младото момиче.
Най-младият участник, само на 14 години, бе Лъчезар Русев от Силистра. Към трабанта си, произведен през 1990 г., той бе прикачил платформа, способна да издържи натоварения на нея мотор „Симсон”. Автомобила му го купили родителите и с него той идва за първи път на подобен фестивал.
Георги Хорозов от Шумен участва във всички трабант фестивали от 5-6 години насам. Той пристигна с Трабант 601, оригинален вид, с лъскави части, защото е изцяло реставриран преди три години. Сега притежава 9 трабанта, но постоянно купува от България и Германия, от където намери. Първият му автомобил бил от тази марка, закупен през 1986 г. от „Мототехника”, и от тогава е тръпката му. Имал е и много други коли, но каза, че никога не се разделя с трабанта.
65-годишният Кольо Дончев от Добрич докара най-стария трабант в България, който притежава от 18 години. Той е модел 600, произведен през далечната 1959 г. Всичко по автомобила е оригинално и автентично, само е пребоядисан в същия цвят. А тапицерията също е поръчана специално от Германия. „Взех го навремето от Орешака. Оригиналните му километри са 43 хиляди. Обемът на двигателя му е 23 конски сили. А иначе, откакто съм шофьор, имам винаги трабант. В момента притежавам три в движение и още много, които използвам за части”, разказва Кольо Дончев.
Вниманието привличаше и изцяло червеният трабант на Димитър Митев от София, който беше закачил портретите на Ким Ир Сен – бившият президент на Северна Корея, и на Шабан Шаулич, защото е почитател на сръбската музика.
След регистрацията, всички трабанти се подредиха пред сградата на Общината, където в продължение на два часа зрителите можеха да им се любуват и да разпитват собствениците.
Музикално оформление поддържаше настроението, а пред Общината се раздадоха и всички грамоти в 17 категории – за най-ръждясал трабант, най-стар, най-млад и най-възрастен участник, най-автентичен, най-добър тунинг, най-добър четиритактов трабант и още много други. Всички 80 собственици на трабанти получиха грамоти за участие, тениски, маски с емблемата на търновския клуб, както и подкрепителни закуски и напитки. След тържествената част в колона трабантите дефилираха по търновските улици до Царевец, а после се събраха пред Паметника на Асеневци за обща снимка.
1 час бг
Последвайте ни и в Телеграм