Три основни причини за инцидентите в БДЖ отчете транспортният министър Христо Алексиев пред депутатите от ресорната парламентарна комисия.
Едната е крайно остарелият подвижен състав, който е на около 40 години. Освен това вицепремиерът констатира и постоянно неглижиране на ремонта и поддръжката на подвижния състав. Оказва се, че 7 от новите локомотиви Сименс са извън движение, а те са едва на 2 години. Предприети са мерки да бъдат възстановени тези нови локомотиви.
Изцяло е пренебрегвана поддръжката на подвижния състав с години, по думите му. Услугата на БДЖ е изключително важна, изтъкна министър Алексиев. Между 92-94% е изпълнението на разписанието на БДЖ.
Друг сериозен проблем е свързан с персоналът. 376 свободни работни места има в БДЖ в момента, което е много. Министърът отчете зачестилите инциденти, но похвали състава на железниците, че не се е стигнало до по-сериозни трагедии с жертви.
Текат процедурите за БДЖ по ПВУ. Освен да се мисли за покупката на нов подвижен състав, според Алексиев трябва да се мисли и как той ще бъде поддържан. А иначе транспортното ведомство непрестанно прави анализ на причините за инцидентите и се предприемат съответните мерки.
28 запалвания за година и половина отчитат от министерството. Тенденцията за тези събития се увеличава, каза и заместник-министърът на транспорта Красимир Папукчийски. Той се обяви за незабавна модернизация на депата за ремонт на влаковете.
70% от запалванията са заради нарушено поддържане на тяговия подвижен състав, стана ясно от думите му. 77% от срива на графика се дължи заради неглижиране на поддръжката на влаковете. 36 000 минути е било закъснението в графика, а сега е намален на 14 000 минути.
Проверка, поддръжка и доставка на резервни части спешно препоръчва МТ. В едно от депата нямало дори болтове. От стари влакове излезли от експлоатация се вземали резервни части, за да се стегнат тези в движение.
Нюз бг
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram