Загадъчни суми се появиха на официалния сайт на скандално известното държавно дружество Автомагистрали. В раздел контакти, срещу имената на всеки от тримата в Съвета на директорите са изписани не само образованието и кариерната им биография, но и конкретни числа в левов еквивалент.
Така за шефа на органа Александър Филев е посочена сумата от 3 660 лв.. Толкова е изписано и срещу името на члена на Съвета Иван Коларов. Най-внушителното число обаче е за изпълнителния директор Стоян Беличев, който е маркиран със 10 980 лв.. Не става ясно обаче какви са тези суми. Вероятно това са заплатите на членовете на Съвета на директорите.
Ако това е така, то за първи път в официален сайт на дружество срещу имената на бордовиците от ръководството са публикувани и възнагражданията им. От Автомагистрали обаче все още не са излезли с официална позиция по случая. Напомняме, че дружеството има множество поводи да покаже прозрачност след поредица от скандални сделки, които дори доведоха до свикване на специална комисия в 45-ото НС. От компанията така и не съумяха да предоставят цялата необходима документация за одит. В опит да защитят Автомагистрали МРРБ и АПИ дадоха абсурдни обяснения, като това, че
„дружеството така си работи“.
Още в края на м.г. стана ясно, че то „изпълнява“, с 41 работници 7 договора на пътната агенция, без дори да е избрано в конкурентна среда и отворен търг, както повелява законът. Общата стойност на проектите е 4,9 млрд. лв.., като най-големите от тях са за доизграждане на магистрала Хемус – 1 380 000 000 лв., и за модернизация на пътя Видин – Ботевград – 1 083 000 000 лв. Друг договор е за укрепване на 74 участъка от пътища, засегнати от „геодинамични процеси и явления“ (свлачища), като цената е почти 570 000 000 лв. Почти всичко е предплатено, което също е прецедент.
Преди дни служебното правителство острани шефа на Агенция Пътна инфраструктура Георги Терзийски. Освободени бяха и другите двама членове на Управителния съвет – Олег Атанасов и Иван Досев. Причината е плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж.
В Автомагистрали пък още няма рокади, въпреки твърденията в комисията по ревизията, че държавното дружество е изпълнявало проекти на стойност 4,9 млрд. лева, без реално да разполага с достатъчно техника и персонал за договори в такъв мащаб. Въпросните договори са възлагани от АПИ, а дружеството е превъзложило голяма част от тях на външни изпълнители, избрани по неясни правила.
Егор Глазунов
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram