Производителите и преработвателите на млечни продукти в България са силно социално насочени и в чистия смисъл донори. Това каза инж. Димитър Зоров – председател на Асоциацията на млекопреработвателите, в предаването „Тази неделя“ по бТВ.
По думите му себестойността на цените на млечните продукти е по-висока с 58% спрямо същия период на миналата година. Това значи, че по-големите разходи в себестойността трябва да се калкулират. Аз в моето предприятие съм вдигна за една година с 15% – много трудно, с много преговори с търговските вериги“, обясни Зоров. Всички предприятия в момента търпят загуби и затова трябва да има адекватна подкрепа от страна на държавата, смята той.
Председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Мариана Кукушева заяви, че бизнесът в България се декапитализира в резултат на завишените енергийни, транспортни разходи, разходи за суровини. „В бизнеса не остава ресурс, който да обезпечи и заплати достойно в повечето случаи човешкия труд.
България има най-високо ДДС от европейските държави, подчерта тя. Тежестта на този данък пада изцяло върху потребителите, посочи Кукушева. „Единственият верен ход, възможен в момента, на прага на обсъждане на бюджета е диференциране на 9% на всички храни в България, защото това е най-големият социален инструмент. Дължим го на потребителите и на бизнеса“, заяви Кукушева./КРОСС/
Последвайте ни и в Телеграм