Хазартният бранш прояви готовност да си наложи регулации по отношение на рекламата, като я прекъсне изцяло в часовия пояс между 15 и 18 ч. през деня, освен ако в този период няма спортно събитие по телевизията.
Това съобщиха от Българската гейминг асоциация (БГА) по време на дискусия свързана с хазарта в Съвета за електронни медии (СЕМ).
Предложението идва на фона на запълнения ефир с реклами на различни хазартни сайтове по време на Световното първенство по футбол.
Браншът също така се ангажира да прекъсне съобщенията за размера на джакпота и бонусите, както и рекламирането по телевизия и радио на предметни награди като автомобили.
Условието е държавното тото да отговори със същите мерки.
Освен това букмейкърите обещават да включват призиви за отговорно залагане във всяка реклама в ефира или на билбордове. В телевизионните клипове пък няма да участват мъже и жени под 23 години. Компаниите обещават да не постовят билбордове с реклама на хазарт в близост до училища.
В бъдеще букмейкърите поемат ангажимент още да спрат да работят с фирми, които разпространяват агресивни призиви за залагания като „заложи сега“, „няма време“, „играй“ и т.н.
Пак занапред е оставен и ангажимент хазартът да не се представя като възможност за решаване на лични, финансови, образователни и други проблеми.
Според председателя на БГА Красимир Доков подобни банери не идват от хазартните оператори, а са инициатива на некоректни партньори, които отклоняват голяма част от трафика към нелегални сайтове.
Евроком
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram