Транссексуална карала тротинетката с над 100 км/ч по „Хемус“

Ds olil

50 лв. глоба може да отнесе водачът на тротинетката, който беше сниман да се движи по магистрала „Хемус“ със скорост над 100 километра в час. Това е предвидено в Закона за движение по пътищата, съобщиха за БНТ от Пътна полиция.

Оттам се въздържаха от коментар дали е установен водачът. Екип на БНТ обаче успя да се свърже с него – оказа се Емили Йорданова, популярна като трансмомиче, което активно се бори за правата на ЛГБТИ хората в България. Оказва се, че Емили защитава и друга кауза – за повече права на хората, които ползват електрически тротинетки.

Тя обясни, че не е направила нещо лошо и че има кауза, свързана с електрическите тротинетки. Иска да се създаде закон за по-мощните тротинетки, които вдигат над 50 км/ч, те да могат да се движат в основната пътна мрежа и да е задължително да се носят предпазни средства. Законът в момента обаче е ясен – водачите на тротинетки не трябва да се движат по магистралите и да се движат с висока скорост.

Емили веднага потвърди, че е главният герой във видеото, което стана изключително популярно във Фейсбук. Заяви, че не се крие и че не е направила нещо лошо.

Законът за движение по пътищата в момента гласи – забранено е водачите на тротинетки да се движат по пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50 км/ч. Самите те нямат право да развиват скорост, по-висока от 25 км в час.

„По принцип Пътна полиция работи по установяването на множество нарушители към настоящия момент. Дали точно този или десетки други като него са установени към момента, ще се въздържа от коментар. 50 лв е предвидената глоба по отношение на нарушенията, които водачите на индивидуални електрически превозни средства биха допуснали“, обясни Мария Ботева – „Пътна полиция“, ГДНП.

С карането на тротинетка по магистрала, Емили обясни, че се застъпва за нови законови правила, които да позволят на по-мощните тротинетки да се движат в основната пътна мрежа. Настоява и за задължително носене на каска, очила, каколенти, светоотразителна жилетка.

„Това е изключително неразумен начин за демонстриране на дадено желание за промяна на закона. Никой не се е свързал с нас като организация, защитаваща този транспорт, никой не се е свързал с нас с предложения, които можем да представим към институциите“, заяви Владислав Стоицов – Българска асоциация за електромобилност.

Това е един особен риск, който не се осъзнава или ако се осъзнава и се прави въпреки всичко, означава, че е някой, който грубо е решил да погазва законите или търси нещо друго, категорична е Мария Ботева от „Пътна полиция“, ГДНП.

„Но така подлага на изпитание не само себе си, собственото си здраве, а и живота и здравето на всички онези, които могат да попаднат в една такава ситуация заедно с него“, допълва Ботева.

На този фон интересът към електрическите тротинетки е голям, а тенденцията е че голям процент от водачите им са с шофьорски книжки.

„Важно е хората да имат култура на шофиране, независимо какъв начин на транспорт използват. Ние всяка година провеждаме анкета между членовете и също така цялата общност, която използва електрически тротинетки и сме щастливи, че над 90% от хората, които използват електрически тротинетки в България са всъщност хора с шофьорски книжки, които са слезли от колата си и се движат с електрически тротинетки в града, за да могат да избегнат задръстванията, за да могат да стигнат по-бързо и също по-евтино от точка А до точка Б“.

А статистиката на Пътна полиция показва, че за първите шест месеца на годината са санкционирани над 150 водачи на така наречените индивидуални електрически превозни средства, допълват от БНТ.

Последвайте ни и в Телеграм