Камерите на толсистемата вече могат да засичат и скоростта на шофьорите. За целта е разработен специален софтуер. Превишаването на скоростта по главните пътни артерии се следи в контролния център на БГ ТОЛ. 295 са камерите, които ще засичат скоростта. Пред БНТ директорът на БГ ТОЛ Георги Темелков заяви, че очаква до 4 месеца в сила да влязат и глоби за шофьорите, засечени да карат с превишена скорост от толсистемата. „Предстоят законодателни промени, които ще бъдат внесени в ЗДвП.
Мисля, че има консенсус между всички народни представители, защото темата е много наболяла и трябва да се върви към правоприлагане в тази посока“, обясни той. Покритието на камерите е в цялата страна, 24 часа в денонощието.
Засичането на скоростта може да се извършва още от въвеждането на толсистемата, а България разполага с една от най-модерните системи в Европа, обясни Темелков. В момента се извършва сертифициране на системата за засичане на средна скорост от Българския институт по метрология.
„По време на изпитването за 250 преминавания има около 45 нарушения със средна скорост от 120 км/ч“, каза още Георги Темелков. Системата е интегрирана с МВР, Митниците и НАП от самото начало, т.е. има постоянен контрол от институциите.
Източник: Новини бг
Последвайте ни и в Телеграм
👍
Аз ще съм един от многото, които ще се свържат с народните представители от своя избирателен район и ще поискат да се блокира това безумие, защото:
1. Скоростта се измерва ( според наредбата за средствата с които се отчита скоростта -НАРЕДБА № 8121з-532 от 12.05.2015 г. ), а камерата не е устройство за измерване на скорост – такова се нарича РАДАР или ЛИДАР, в зависимост с каква честота на електромагнитните вълни работи.
2. Камерите в някои държави може да изчислят скоростта, посредством маркирани линии върху пътното платно под тях и изчисляване на изминато разстояние между линиите за единица време. Не виждам начертани линии под ТОЛ камерите.
3. Камерите ( на две места и в България ) може да отчетат момент на преминаване на МПС с определен ДКН и навлизането му в зона с фиксирана дължина ( ппрепоръччително около 5 км и без отклонения и връзкис други ппътища ) и на излизане от тази зона, благодарение на синхронизация по време и точност до 1/1000 от секундата да отчетат средна скорост ( не моментна както твърдят от ТОЛ ). Тази технология се използва най-вече във Великобритания и Италия.
Тук не цитирам на кого трябва да са собственост средствата за измерване според Закона, защото твърдят, че ще правят промени и как ще свалят всички камери, които предлагат, ще ги занесат в лаборатория да ги проверят метрологично и пак ще ги качат. Да не се мъчат да минат по документи сертифицирането им, моля. Но пасаран.
както върви ще настигнем Русия по идеи – за тези които не знаят срещу 10% от генерираните глоби в Русия е възможно да си регистрираш Радар в местното ГИБДД ( нещо като КАТ ) и да започнеш да снимаш на частно. Е ядеш понякога бой, чупят ти и техниката, но източен народ – източни нрави ( или тоталната им липса )