Верижна катастрофа между четири автомобила и камион на магистрала „Тракия“ при Пазарджик взе жертва в съботния ден. Трима са ранени, един от тях е с опасност за живота.
Движението беше блокирано с часове, но случайно или не един доктор се оказва на мястото на инцидента.
Неврохирургът в УМБАЛ Бургас д-р Светослав Тодоров пътува към София, когато вижда катастрофата. За миг не се замисля, спира и помага.
„Около 7 ч. преди Пазарджик автомобилите започнаха внезапно да спират с аварийни светлини. Не след дълго аз също ги пуснах и след няколкостотин метра видях една наистина тежка катастрофа, няколко преобърнати автомобила, жена, която беше загинала и тежко пострадал човек, който имаше най-сериозна нужда от помощ. Полицаите вече бяха там и бяха повикали екипите на Спешна помощ“, разказва лекарят пред БТВ.
Д-р Тодоров извършва бърз преглед на пострадалия, който е с черепно-мозъчно нараняване, затруднения в дишането, но в съзнание и адекватен.
По думите му в такива ситуации трябва много добре да знаеш какво да правиш, но и какво да не правиш. Със своите действия, той успява да съкрати времето за работа на колегите си.
© Блиц7
Верижна катастрофа между четири автомобила и камион на магистрала „Тракия“ при Пазарджик взе жертва в съботния ден. Трима са ранени, един от тях е с опасност за живота.
Движението беше блокирано с часове, но случайно или не един доктор се оказва на мястото на инцидента.
Неврохирургът в УМБАЛ Бургас д-р Светослав Тодоров пътува към София, когато вижда катастрофата. За миг не се замисля, спира и помага.
„Около 7 ч. преди Пазарджик автомобилите започнаха внезапно да спират с аварийни светлини. Не след дълго аз също ги пуснах и след няколкостотин метра видях една наистина тежка катастрофа, няколко преобърнати автомобила, жена, която беше загинала и тежко пострадал човек, който имаше най-сериозна нужда от помощ. Полицаите вече бяха там и бяха повикали екипите на Спешна помощ“, разказва лекарят пред БТВ.
Д-р Тодоров извършва бърз преглед на пострадалия, който е с черепно-мозъчно нараняване, затруднения в дишането, но в съзнание и адекватен.
По думите му в такива ситуации трябва много добре да знаеш какво да правиш, но и какво да не правиш. Със своите действия, той успява да съкрати времето за работа на колегите си.
Тежка верижна катастрофа затруднява движението по АМ „Тракия“, има жертва
„Част от хората и самият пострадал искаше да бъде преместен, това е противопоказано, защото могат да се случат по-сериозни неврологични усложнения, ако той е със счупени прешлени, както впоследствие се оказа. Изчаках екипите на ЦСМП, оказах психологична подкрепа, която в този момент е съществена и съветвах хората какво да правят, за да не допуснем грешки. Преместването беше, когато дойдоха екипите. Поставих шийната ръка и с помощ на хората го сложихме на спиналната дъска и той беше въведен в линейката. Повикаха втора линейка за по-леко пострадалите и се питах да помогна и на тях в линейката“, казва д-р Тодоров.
Това не е първият път, в който д-р Тодоров се оказва случайно на място на инцидент и помага на ранени при катастрофи.
„През 2017 г. отново на АМ „Тракия“ пътувахме с мой колега на почивка и станахме свидетели отново на преобърнат автомобил. Тогава може би инцидентът беше още по-пресен. За съжаление бяха пострадали три момичета, едното от тях беше загинало. Момичето, на което оказахме най-съществената помощ, се запознахме и поддържаме контакт. За щастие тя оцеля, беше с тежка черепно-мозъчна травма, с гръбначно-мозъчна травма. Имахме удоволствието да се запознаем с колегата с това момиче, което днес е живо и здраво и се развива“, разказва неврохирургът.
Д-р Светослав Тодоров напомня колко важно е всеки автомобил да бъде оборудван с аптечка, светлоотразителна жилетка и триъгълник и споделя правилото на четирите „О-та“ при инцидент.
„На първо място е обезопасяването за нас самите, да спрем на безопасно място, да пуснем авариен сигнал, да облечем светлоотразителна жилетка, да сложим триъгълника и тогава да помагане на хората. На второ място е да оценим състоянието на пострадалия, на трето място – обаждането на 112. Много хора го правят на първо място, което не е редно. Трябва да знаем броя на пострадалите, основните им наранявания, за да дадем точната информация и от ЦСМП да бъдат подготвени и да знаят колко линейки да изпратят. На четвърто място – оказване на първа помощ, превръзки на активно кървящи рани, имобилизация, преместване на пострадалия“, съветва неврохирургът.
Обяснява си огромния пътен травматизъм с човешкото неблагоразумие. По думите му в голяма част от случаите хората имат вина за настъпването на пътните инциденти.
„Да, ние не шофираме по идеалните пътища, нито се разхождаме по идеално маркираните пешеходни пътеки, но живеем в този свят и трябва да се съобразим с него. Трябва да бъдем изключително разумни. Ако човек шофира с нормална скорост, в трезво състояние е, спазва правилата за движение, ограниченията, цветовете на светофара и пешеходците бъдат разумни и се оглеждат преди да пресекат, инцидентите биха намалели“, коментира д-р Светослав Тодоров
Източник; Нюз бг
Последвайте ни и в Телеграм