Срути се скат на новостроящия се участък ЛОТ-3.1. на АМ „Струма“ край град Симитли, предаде БГНЕС.
Според информационната агенция опасността от срутване е била видна още миналата седмица, след поройния дъжд в сряда.
Участък от ската се е свлякъл заедно с поставената предпазната мрежа и рогозката под нея. Паднала е предимно пръст и дребни камъни, които са запълнили двуметровата „джоб“-стена под ската.
Отляво на срутването скатът също тръгва да се свлича, има разкъсани участъци от мрежата и поставената под нея лесозащитна рогозка.
Срутването е в готовия още през миналата година 2-километров участък от рудник „Ораново“ до Сухата река. Той е с поставена настилка, замрежен скат, маркировка и пътни знаци. Мрежите са били поставени от алпинисти миналата година, а през есента участъкът неофициално бе пуснат в експлоатация за двайсетина дни. Той отново бе затворен, тъй като при косото включване в ГП Е-79 тежките камиони започнаха да рушат асфалтовото покритие.
По проект скатът на това място е почти отвесен.
В момента от този ЛОТ се строят мостовете от северния вход на най-дългия тунел у нас – „Железница“, правят се по нова, избутваща технология. Единият мост е готов, той минава над стария път Струмско-Долно Церово, жп-линията София-Кулата, ГП Е-79 и р. Струма. Вторият мост тези дни премина също над Е-79, готов е почти половината. Дясната тръба на тунела в посока Благоевград е прокопана, пред финал е и лявата, съобщава БГНЕС.
След тунела в посока Симитли на южния изход моста е готов, следва също много стръмния скат срещу с. Железница.
Трасето на автомагистралата от този скат до Сухата река все още се трасира. След това следва готовият участък, чийто скат се е срутил.
ЛОТ 3.1 Благоевград – Крупник е с дължина 12.6 км., проектът включва изпълнението на два участъка: участък 1 от км 359+000 до км 366+000 /7 км. и участък 2 от км 370+400 до км 376+000 с дължина5,6 км. По втория участък все още не се работи.
Източник: Оффнюз
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram