Протестиращите строителни фирми и регионалният министър Виолета Комитова не се срещнаха и си отправиха взаимни обвинения за това.
Според пътищарите Комитова не се е явила на уговорената с техни представители среща и определиха действията ѝ като подигравка. От министерството обаче твърдят, че преговори може да има само със собствениците на строителните фирми, а никой от тях не се е явил в министерството.
Инж. Георги Златев – член на Контролния съвет на Браншова камара „Пътища“ предупреди, че има опасност пътищата през зимата да останат непочистени.
„Освен нашите искания до момента за разплащане на задълженията на държавата, вече искаме този министър, който е министър на строежите и който неглижира един цял бранш, който кани на среща и няма доблестта да слезе на тази среща и да говори с хората, вече искаме и нейната оставка. Този, който я е назначил, този, който я съветва, крайно време да я махне от поста, който той не заслужава“, каза инж. Георги Златев.
Искането на оставката на министър Комитова става на фона на протест на пътни строители пред сградата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в София.
От МРРБ обаче трърдят точно обратното – че са поканили на среща собствениците на протестиращите строителни фирми и че никой от тях не се е явил в министерството.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова покани днес на среща всички собственици на фирми, които участват в протеста, организиран от Българска браншова камара „Пътища“. Собствениците на фирми не дойдоха и заради това среща не се осъществи.
Според Комитова фактът, че повече от 4 месеца МРРБ провежда срещи с представители на Българска браншова камара „Пътища“, с представители на фирмите, с профсъюзи и с работници, не води до успех. Затова от ведомството й твърдят, че е дошло време за разговори със собствениците.
По-рано днес от МРРБ предложиха споразумение, според което дължимите от държавата средства към пътностроителните фирми да бъдат изплатени в разумен период напред – при договореност през бюджетите за 2022-ра и 2023 г. Това заяви заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Граматиков по повод организирания от Българска браншова камара „Пътища“ протест пред сградата на министерството.
Той беше категоричен, че е невъзможно близо 1 милиард лева да бъдат отделени в края на 2021 година, за да се платят всички задължения към пътностроителния бранш, тъй като бюджетът за пътно поддържане и строителство е бил изчерпан още в началото на първия служебен кабинет. Зам.-министър Граматиков напомни, че са осигурении 100 милиона лева за зимно поддържане на пътищата за тази зима и ако днес се стигне до разумно решение, тези пари могат веднага да тръгнат към хората, които са на протеста.
Заместник-министър Граматиков заяви, че очаква на днешните преговори да се стигне до разговори за политики за начина, по който държавата ще изплати дължимите средства.
„Разговори за политики могат да се водят единствено и само с тези, които управляват огромния капитал на тези фирми. Ние сме поканили собственици на фирмите, а не да взимаме решение под натиска на протестиращи“, категоричен беше заместник-регионалният министър.
Според пътните строители държавата им дължи близо милиард за вече свършена работа по Републиканската пътна мрежа. Плащане обаче липсва от месеци.
„Единствената среща на бранша с госпожа Комитова беше в кабинета на министър-председателя. Какво точно е решила и какво предлага държавата в резултат на работата на работната група, ние не знаем, никой не си е направил труда да ни информира“, твърди председателят на Управителния съвет на Браншовата камара „Пътища“ Стефан Чайков.
Според него има пътни участъци, по които не се работи в момента, защото държавата абдикира от ангажимента си и отказва да плаща на пътностроителните фирми, за която тя самата признава, че трябва да бъде платено.
„Тази година за март месец не са ни платили зимната поддръжка, а настъпваме в ноември, трябва да имаме готовност с машини, с инертни материали, сол, пясък, хора – да се подготвим за зимното почистване на предстоящата зима“, уточнява Любомир Георгиев – технически ръководител в пътностроителна фирма.
Според властта договорите за поддръжка са надхвърлили стойността си многократно. И заради празната каса на Пътната агенция, миналата седмица анонсираха предложение – плащането за неотложната зимна поддръжка да продължи, но плановите ремонти да се отложат до сключване на нови договори през пролетта. А вече изработеното да се уреди със споразумения. Пътните строители не са съгласни с подобно предложение и категорично искат да получат дължимото.
Оффнюз
Последвайте ни и в Телеграм