Имаме значително увеличаване на жалбите, оплакванията и запитванията, свързани със закъснели полети. При закъснял полет потребителите трябва да получат информация какво е закъснението, обясни в БНТ „Денят започва“ директорът на Европейския потребителски център – България Соня Спасова. Тя допълни, че в зависимост от времето, в което трябва да се чака полетът, могат да възникнат и допълнителни права.
Например, ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за Вас. Трябва да бъдат осигурени ваучери или храна, закуска, напитки. Ако това изчакване продължи прекалено дълго – трябва да се осигури нощувка с превоз до хотела и обратно. Ако времето на закъснение е повече от три часа, ако причината е в авиокомпанията, потребителят може да има право и на парична компенсация. Размерът на тази компенсация е фиксиран. Когато става въпрос за полети до 1500 км, размерът на компенсацията е 250 евро, обясни Спасова.
Ако потребителите попаднат на некоректна авиокомпания, регистрирана в ЕС, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център – България. Нашата помощ е безплатна и винаги сме на линия за консултации, съвети и конкретна помощ, увери Соня Спасова.
При проблем с авиокомпания извън ЕС, потребителите могат да се обърнат към съответния контролен орган по въздухоплаване в дадената държава./КРОСС/
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram