„По категоричен начин беше установено – от доказателствата и експертизата, че трагедията на АМ „Струма“ е причинена от поведението на шофьора“, каза пред bTV следовател Младен Петров за инцидента, който отне живота на 45 души от Северна Македония.
Приключи събирането на доказателства за катастрофата на магистрала „Струма“ „Само неговото поведение е причина да възникне тази ситуация и да се развие до произшествието, което завършва с този резултат“, казва Петров. По думите му всички огласени предположения за наличието на запалими течности в автобуса са проверени и е установено по категоричен начин, че такива не е имало.
„В конкретната ситуация насочването на автобуса встрани от активната лента и удрянето му в мантинелата е довело до проникването и разрушаването на елементи от конструкцията, притискане на резервоара, компресиране на съдържанието му. Това е съпроводено от обилно обсипване с искри породени от триенето, при което се е достигнала необходимата температура и налягане, за да се възпламени горивото“, казва Петров. Относно спекулациите, че маркировката на АМ „Струма“ е довела до инцидента, Петров допълва, че видимостта не е била нарушена.
„Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима. Средната, осевата линия, която дели лентите е доста ярка и със сигурност е видима“, казва следователят. Оттук нататък предстои преглед на становището на разследващия екип. „Предстои да се ангажират за участие пострадалите, близките на загиналите и оцелелите пътници. Нашето мнение, че липсва виновно поведение, което да е причинна връзка за този резултат, води до това вероятно производството да бъде прекратено“, каза Петров./КРОСС/
Последвайте ни и в Телеграм