През последните дни в онлайн пространството избухна дискусия, относно задълженията на сервитьорите, при сервиране на вино, алкохол и безалкохолни напитки.
Дебатът се породи след изказване на Габриела Руменова, създадел на онлайн платформата „Ние, потребителите“, пред „Фокус“. Според нея, позовавайки се на наредба за категоризиране на заведенията, всички бутилки трябва да бъдат отворени пред клиента, с оглед осигуряване безопасността за здравето на консуматорите при спазване на хигиенните изисквания. Това важи с още по-голяма сила при поръчка на алкохол. Келнерът трябва да вземе цяла, неотворена бутилка, за се увери клиентът, че алкохолът не е фалшификат, с бандерол е и напитката не е разредена, обясни Руменова. Тук се поражда въпросът: „Какво правим ако клиент си е поръчал 50 мл от даден алкохол? Носим бутилката до масата, отваряме я, наливаме в чаша 50 мл и изхвърляме остатъка, за да може пред следващия клиент да отворим нова бутилка, ли?“.
Българската асоциация на заведенията излезе с официално становище до медиите, с което изразява несъгласието си с поредния опит за упражнение на гърба на бранша. В изявлението си, от БАЗ казаха следното:
„Чисто практически няма как сервитьорите да разнасят бутилка от маса на маса или клиентите да се струпват на бара, за да ги разглеждат.
Руменова изисква напитките да бъдат отваряни на масата пред клиентите. Ясно е, че за алкохола това е напълно невъзможно, а и няма как келнерът да ходи с мерна единица в джоба и да разхожда бутилки, от които да сипва алкохол, наливни вино и бира.
По отношение на бутилираните безалкохолни напитки и вино, отварянето им пред клиентите е правилно и е стандартна практика.
Считаме обаче, че бизнес и потребителски организации трябва да търсят най-добрите за всички решения, а не да си създават взаимно трудности с безумни и неработещи изисквания.“
Недоволни хора, работещи в бранша, изразиха мнението си спрямо новата „наредба“. Слагаме част от коментарите им тук.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram