Проблемът с третия лъч на метрото може да е по-голям, отколкото мислим. Аварията не била класическа като пропадане на релси. Щяло да се изследва качеството на бетона, да се търсят отговори. Но ни сполетял малкия дявол.
Това заяви пред Българската национална телевизия Карлос Контрера – част от ВМРО и председател на транспортната комисия към Столичната община.
Изказването му идва след поредния скандал – пропадането на участък от най-новия лъч на метрото. Случилото се очаквано предизвика вълна от реакции, вариращи от възмущение до гняв. Имаше дори подигравки – едни припомниха изказванията на Цвета Караянчева към края на миналата година и репликата “Ходи пеш!”, а други направиха препратка с “#HUBAVOE, но не е готово”, станало актуално по време на един от ремонтите на ул. “Граф Игнатиев”.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова посочи, че причина за пропадането на част от третия лъч от новия метродиаметър била р. Перловска и подпочвени води.
„Този участък е най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловска река. Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв. м. С разкриването на участъка ще се установи причината, довела до надигане. До момента е ясно само, че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път“, посочи преди дни Фандъкова.
Изпълнител на този участък е фирмата “Трейс груп”.
“Сполетя ни малкият дявол, при отчетеното от датчиците отклонение влаковете са спрели веднага”, посочи Контрера и допълни, че ще бъдат направени допълнителни експертизи, за да се провери има ли проблеми по други участъци от новата линия.
Фрог
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram