Електроразпределителните дружества да удължат от 10 на 20 дни срока за плащане на сметките за ток. За това настоя омбудсманът Диана Ковачева.
Причината за препоръката на обществения защитник към „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД, „ЧЕЗ Електро България“ АД и „Енерго-Про Продажби“ АД са жалби на граждани, в които те изразяват тревогата си, че без предупреждение дружествата са върнали 10-дневния срок за плащането на сметките, който заради извънредното положение от пандемията беше удължен на 20 дни.
По нейни думи това се отразява неблагоприятно на затрудненото финансово състояние на гражданите, защото от 11-ия ден след излизане на фактурата започват да се начисляват неустойки за забавянето.
Ковачева подчертава, че очакваните по-тежки мерки против разпространението на коронавируса ще засегнат голяма част от доходите на домакинствата.
Тя напомня, че още през декември 2020 г. е отправила такава препоръка към ЧЕЗ с настояването да бъде обсъдена възможността за временно възстановяване на удължения срок заради оплакванията на гражданите, че в сложната обстановка са затруднени да погасяват сметките си за ток в прилагания по-кратък срок.
Едва вчера обаче в институцията на омбудсмана е бил получен отговор от дружеството, в който се обяснява решението за връщане на установения срок за плащане на задълженията с „проявявана некоректност от страна на част от длъжниците, както и с невъзможността да бъдат забавяни плащанията на дружеството към участниците в енергийната верига, отговарящи за производството, преноса и разпределението на електрическа енергия“.
От ЧЕЗ посочват и че след 1 октомври 2020 г. дружеството прилага 14-дневен срок за плащане на задълженията, а не 10-дневен, както е според Общите условия.
Предвид предстоящата нова пандемична криза и локдаун обаче омбудсманът настоява дружествата временно да върнат 20-дневната отсрочка за плащане на сметките за ток.
Последвайте ни и в Телеграм