ГЕРБ тотално подцени всичко това, което се случи пред последната една година. Едностранната комуникация от страна на премиера във Facebook беше, за да не му се задават въпроси. Няма друга причина. Политическите сили се опитаха да се окопаят и да си пазят електората. Партиите в парламента не можаха да дефинират каква аудитория търсят. Не знаеха какво друго да кажат, освен, че искат да останат на власт.
Това заявиха в ефира на Bulgaria ON AIR пиар експертите Максим Бехар и Любомир Аламанов.
Двамата направиха анализ на предизборната кампания и последвалите резултати от вота на 4-ти април. Изненади на изборите имаше като най-голямата е в лицето на „Има такъв народ“ и Слави Трифонов, който се затвърди като втора политическа сила.
Нямаше лидерски сблъсък. Не се появиха водачите на партиите да дискутират помежду си, нямаше силни икономически послания, сваляше се прозореца на джипката и се раздаваха пари. Посланията бяха разнопосочни, обясни Бехар.
„Дбатът изчезна като комуникационен инструмент. Изчезна разговорът. В малкото опити се получаваше или шумен скандал на битово ниво, който човек се срамува да слуша, или четене на монолози, в които журналистите се опитваха да задават въпроси, а политиците не обръщаха внимание“, допълни Аламанов.
„Проблемът беше, че сякаш партиите от предишния парламент не успяха за себе си да дефинират каква аудитория търсят. ГЕРБ непрекъснато се поставяше като дясна партия, но посланията бяха като за централизирано разпределение на финанси. БСП се представяше като лява партия, но посланията бяха крайно десни, про-християнски с националистически уклон. ДПС се представяше като либерална партия, но гонеше своя електорат, който е малко по-различен тип. Патриотите съвсем завиха в крайности, които и най-върлите им привърженици не разбраха. По много странен начин беше кампанията. Самите партии не познаваха себе си или не знаеха какво друго да кажат, освен че искат да останат на власт, разбира се“, коментира още Аламанов.
Според Максим Бехар журналистиката е била на слабо ниво в рамките на кампанията, особено по време на дебатите – липсвали са конкретни въпроси и остри реакции, които са характерни за по-развити демокрации.
Относно успеха на „Има такъв народ“ Аламанов коментира:
„Партията използва изцяло ресурса на доверие, което Слави Трифонов и екипа му бяха натрупали през последните 25 години. Сега изгребаха ози резерв и хората гласуваха за тях. Какво и как ще направят никой не знае. Да мислят, защото времето не чака. Участвали са, спечелили са. Да ги видим“.
„Изборът беше против всичко, което се случва през последните 15-тина години. Ако има печеливш, това е партията на Слави Трифонов. Против съм да се нарича чалгаджия. Чул съм от него толкова възрожденски песни, колкото вероятно цялата избирателна маса на ВМРО взета заедно не е чувала или не знае. Трифонов в крайна сметка е проводник на култура, която не е само на масата. Тя е възрожденска, патриотична. Добре реагираха през цялата кампания, тъй като те не са професионалисти, трудно някой може да даде концепция как ще се развива икономиката на България, какви кредити ще се взимат, как ще се помага на бизнеса. Нека да ги видим“, допълни на свой ред Бехар.
“Дано лекарите да не бъдат използвани. Те, за разлика от футболисти и поп изпълнители, имат реална функция в критично важен сектор за страната ни. Епидемията няма да си отиде, защото сме имали избори. Силно се надявам те да играят важна роля в следващия парламент. Дали политическите сили ще ги послушат, или ще си играят своите игри, предстои да видим”, заяви Любомир Аламанов и допълни:
“Политическите сили да не забравят, че властта не им е дадена приор. Тя произтича от доверието, което хората са гласували”.
Фрог
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram