Измамници се възползват от увеличеното онлайн пазаруване в празничните дни и затова бъдете внимателни, предаде ФОКУС. Ако получите обаждане или съобщение за пратка, но не сте поръчали нищо или никой не ви е предупредил за нея, това е поредната измама.
Ще ви поискат пари, но накрая може да се окажете с източена сметка, защото така извършителите събират данни на дебитни и кредитни карти.
мобилните ни телефони вече пазим всички наши данни – от тези, които доброволно сме публикували в социалните мрежи до тези, които сме запаметили за по-лесно чрез различни наши профили. Включително и на дебитни и кредитни карти, за да плащаме по всяко време.
Затова, който се сдобие с номера ни може да ни предложи какво ли не. От пералня, която сме спечелили, до есемес за изненадваща пратка, която ни очаква в пощата. Накрая винаги се стига до момента, в който трябва да платим, а насреща няма нищо.
Най-заблуждаващи в момента са измамите, при които е използван изкуствен интелект. Жертвите са заблуждавани с едновременно използване на текст, глас и образ. Но в поведението си крадците на данни си приличат.
„Може да има граматични и лексикални грешки в изказа но те обикновено се представят от някаква институция. Имаше опити, в които се използваше името на МВР, НАП, Европол, за да се даде допълнителна легитимност и авторитет на това, което получавате“, допълни Любомир Тулев.
В случая това не е първата измама, при която е използвано името на „Български пощи“ – потребителите трябва да бъдат внимателни.
Източник: 1 чак бг
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram