Българско обединение на шофьорите пресмята, че в следствие от решението за увеличение на таксите в тол системата ще ощети с миниум 500 лв. всяко едно четиричленно семейство само за 2023 г.
Припомняме, че решението на Министерски съвет на 22.06.2022 г. предвижда увеличение на тол таксите на две стъпки, както и да се включат към платено преминаване всички второкласни пътища.
От Българско обединение на шофьорите са направили изчисления на база 20% търговска надценка (една от най-малките) и на база 100% търговска надценка, за това с колко лева ще се оскъпи живота на всеки един живеещ в България българин за година, като за базисни данни са ползвали, че приходите от тол такси за 2023 г. планирани 520 милиона от МРРБ.
Общо населението на България ще плати 400 милиона тол такси, на годишна база, от предвидените 520 милиона, плюс стойността на винетките за ППС под 3.5 т. От тези изчисления ще видите, че едно четиричленно семейство, ще заплаща минимум, около 500 лв. в повече за стоки и услуги, само за 2023г., само и единствено, поради увеличената тол такса.
От Българско обединение на шофьорите обръщат внимание, че решението на Министерски съвет (МС) от 22.06.2022г. ще окаже огромно влияние върху качеството на живот на българите през 2023 г. и за напред. На фона на тази сума намалението на винетката за МПС до 3.5т. с 10 лв., изглежда като шега.
Също така припомнят, че в целия Европейски съюз (ЕС), единственият второкласен път, за който се дължи такса за ползване, е в Белгия, и е само един единствен. „Но в България вече цялата второкласна пътна мрежа ще е платена, може би защото е по-хубава…“
Освен това цената за километър преминаване по магистрален път за МПС над 12 т. и с повече от 4 оси ще струва 35 ст., точно толкова, колкото струва в Германия по немските магистрали.
„Както знаете, в момента приходите от ТОЛ такси са недостатъчни, за да се направят необходимите пътни ремонти. В този случай необходимите пари за ремонти се взимат от Републиканския бюджет, който се пълни от данъкоплатеца. След направените промени в размера и обхвата на платеното преминаване през Републиканската пътна мрежа, парите за ремонт и строеж на пътища също ще идват от данъкоплатеца, само че ще „напомпат“ инфлацията и ще увеличат цените на стоките и услуги, които потребяват данъкоплатците, не само с размера на ТОЛ таксите“, заявяват от Българско обединение на шофьорите.
Нюз бг
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram