Предварителната оценка на загубите на БДЖ за 2021 г. са в рамките на 41 милиона лева. С натрупване от 2002 г. те са 421,5 милиона лева. Това каза министърът на транспорта Николай Събев в предаването „Тази събота“ по бТВ.
Цената на пътническия билет за влак може да се вдигне, само ако БДЖ предложи по-добро качество на услугата. Чисти вагони, спазване на разписанието, интернет, комбиниран билет са част от нещата, които биха привлекли и по-млади потребители на тази услуга, смята Събев.
Той коментира, че е възможно да се намалят разходите на БДЖ с 30% още през тази година.
„След месец и половина преглед на ситуацията в железниците – приходи, разходи, завъртане на парични потоци между странни предприятия, основната задача на това ръководство е заедно с нас да видим кой е моделът, който искаме да следваме и да видим каква е картата, с която да постигнем този модел. Фокусираме се върху това първо да спрем големите изтичания под формата на изкуствени разходи, които са в системата на железниците. Там имаме огромен резерв и смятам, че можем да намалим разходите поне с 30% още тази година“, каза Събев.
И в тазгодишния бюджет са предвидени компенсации и субсидии от държавата към НКЖИ в размер по-голям от субсидията, която получават „Пътнически превози“. „Повече пари трябва да започнат да получават всички предприятия в системата на транспорта от момента, в който започнат да работят ефективно. Не може да си собственик на милиарди активи и да получаваш помощи от държавата за заплати. Тези активи трябва да започнат да работят“, категоричен бе Събев.
Първият демонстрационен полет София-Скопие ще се осъществи на 11 февруари, обяви Събев коментира, но все още не са готови разчетите за разходите, като не е ясно колко ще струват. Според него авиооператорът може да реализира печалба.
Николай Събев смята, че е възможно да се изпълни обещанието за три тунела в България и още два моста над Дунав в рамките на този мандат. „Нашите обещания са основани на базата на международни разчети и неща, които би могла една добре организирана външна компания да го направи в кратки срокове. Няма спор дали ще са четири или ще успеем само един, въпросът е как ние заедно да направим така, че да ускорим темпа и да съкратим времето, така че да успеем много бързо да изпълним това обещание. Всичко това е свързано с обща работа на експертите на МРРБ и МТ“, обясни министърът./КРОСС/
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram