Министерството на вътрешните работи още се чуди дали да глоби момичето, което беше заснето да кара електрическа тротинетка по магистрала и да изпреварва автомобили. На въпрос дали 21-годишната Емили Йорданова вече е санкционирана, пресцентърът на МВР отговори на „Сега“, че по случая има образувана административна преписка.
Самата Йорданова не отрича, че именно тя е на видеото, в което се вижда да се движи с висока скорост. По нейни думи клипът е заснет малко след Варна по АМ „Черно море“. Използвала тротинетката на приятел. „Аз я взех, за да я тествам и исках да пробвам магистралата и тръгнах да карам и вдигнах максимално 125 км/ч. Имам амбиция, ако се създадат нови тротинетки, по тази магистрала да летя със 150 или с 200 км/час“, заяви пред БНТ момичето, като обясни, че се застъпва за правата на водачите на електрически тротинетки.
Въпреки негативните реакции от нейната постъпка, Емили Йорданова не смята, че е извършила нещо лошо. „Аз не правя нищо лошо, защото аз не карам като някои пияни шофьори или дрогирани. Ако санкцията е 50 лева, не се притеснявам, ще ги извадя и ще ги дам. Но тук е въпросът защо трябва да ме глобяват като карам по правилата на движението“, коментира още тя. Според нея елетрическите тротинетки с определена мощност могат да се регистрират като моторни превозни средства, за да могат да се карат по основната пътна мрежа.
Йорданова не е единствената, която беше заловена през последната седмица да застрашава живота на околните, като кара опасно тротинетка. Беше глобен 32-годишен мъж, който е бил спрян от полицаите в Силистра, тъй като се движел по път с максимално разрешена скорост над 50 км/ч. Проба с техническо средство е установила, че той е под въздействието на амфетамин и канабис.
1604 нарушения са извършени от водачи на индивидуални електрически превозни средства, известни като тротинетки, за периода от 7 юли 2020 до 16 юни 2022 г., сочат данни на МВР. За тези нарушения са издадени 1342 фиша за глоби и 262 наказателни постановления. Всъщност е абсолютно забранено движение на ел. тротинетки по пътища и улици, където максимално позволената скорост е над 50 км/ч, т.е. предимно из градовете. За сметка на това може да бъдат карани напълно свободно по обособените велоалеи, а при липса на такива се ползва възможно най-дясната граница на платното за движение.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram