„Резултати от колективните искове срещу трите телекома, които заведохме от Изправи се.БГ, вече са налице – мобилните оператори променят клаузите в договорите за едностранна индексация на месечните абонаменти с размера на годишната инфлация.“
Това заяви председателят на гражданската платформа Изправи се.БГ Мая Манолова във своя позиция във Фейсбук.
Припомняме, че вчера Алиансът на технологичната индустрия подписа браншово споразумение с Комисията за защита на потребителите, според което потребителите ще могат да прекратяват договорите при едностранно увеличение на цените, без да дължат неустойка, индексация няма да може да се извършва при инфлация под 2%, цените по договорите ще могат да бъдат намалявани при дефлация, определени услуги и абонаментни планове няма да подлежат на индексация. Промените ще бъдат отразени в общите условия в тримесечен срок.
По думи на Манолова това са само част от неравноправните клаузи в договорите, които Изправи се.БГ атакуваха в съда – всевъзможни неустойки, които трябва да плащат потребителите във всевъзможни хипотези – при предсрочно прекратяване на договор, при връщане на оборудване, та чак и 8% за колекторската фирма, която да събира дължими суми от потребителите.
„Време е и те да бъдат заличени от общите условия, ако не стане доброволно – ще стане с решение на съда“, категорична е Манолова.
Според лидера на Изправи се.БГ промените ще имат смисъл едва когато се възстанови истинската конкуренция в предоставянето на мобилните услуги, защото сега, бягайки от един некоректен оператор, потребителят отива при другия, който прилага същите некоректни практики.
„Затова на ход са регулаторите – същите тези, за които се води истинска война в управляващата сглобка. А дотогава работата им ще продължаваме да я вършим ние, гражданите“ – заяви Манолова.
Припомняме, че единствено от Изправи се.БГ заведоха колективни искове срещу незаконните неравноправни клаузи в общите условия на мобилните оператори. Въпреки че парламентарно представени политически формации даваха заявки да го направят, резултат нямаше. Още повече, КЗП отказа да се възползва от законовите си правомощия и да застане на страната на потребителите, и не обяви клаузите за нищожни.
„А дотогава работата им ще продължаваме да я вършим ние, гражданите“ – завърши Манолова./КРОСС/
Последвайте ни и в Телеграм