Комитова: Ремонтът на АМ ”Тракия” е без гаранции. Зимното почистване за 2020 г. не е платено

Фирмите, работещи по ремонта на АМ ”Тракия” са получили договор за 200 милиона при рерус от 59 милиона. Заварихме 0 лева в АПИ и започнати обекти за милиарди. Ремонтът на АМ ”Тракия” между Чирпан и Стара Загора е без одобрен проект, без разрешение за строеж, без акт 16 за въвеждане в експлоатация. Ако възникнат нередности, ще платим ние. Няма гаранция от фирмите. Това е порочна практика. Зимното почистване за миналата година не е било платено на фирмите.

Комитова:

Това заяви пред Българската национална телевизия служебният регионален министър арх. Виолета Комитова.

Коментарът и идва на фона на конфликта с пътищарите, които протестираха заради неизплатените пари за тяхната дейност от страна на държавата. От МРРБ са категорични – сключени са договори в пъти над бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, който е бил изчерпан още през пролетта. Според Комитова това е било напълно целенасочено.

„Какъв интерес имам аз да спирам строителството? Това е предизборна лъжа. От полза на служебния министър ли е, от полза на служебното правителство ли е? Заварихме цяла България разкопана, дадена работа на фирмите за милиард и половина. Дадена е била команда да се разкопае всичко. Започнати са много строежи с 0 пари. Затова се затрудняваме да ги завършим. Ние сме минус 1 милиард. Дадена е работа на фирмите от правителството на ГЕРБ. Това е нарочно“, посочи още Комитова.

Нови протести се готвят утре заради неизплатените средства от „Автомагистрали – Черно море“. Комитова обаче посочи – административни неуредици за забавили процеса, а парите вървят от вчера. Регионалният министър изрази надежда, че парите ще стигнат днес.

„Отсечката между Чирпан и Стара Загора струва 200 милиона лева, които ние нямаме възможност да платим. 10 фирми са работили по нея и те ще трябва да си получат парите. Няма одобрен проект, няма разрешение за строеж, няма акт 16 за въвеждане в експлоатация. Това е порочна практика, която води до следното – ние ще платим, ако възникнат нередности. Ще дадем нови милиони. Няма гаранция от страна на фирмите. Практиката е с цел уж ремонтите да се правят по-бързо. Решено е през април да се копае, да се взривят предизборно гражданите. Най-важното е, че почти всички ремонти, които са на стойност милиард и половина годишно не минават под „Основни ремонти“, а под „Поддържане на пътя“. “Милиард и половина даваме за всички пътища, но когато се повредят, няма фирма, която да носи гаранцията и няма отговорност да си поеме ремонта след това“, посочи още Комитова.

Региноалното министерство държи основните, тежки и скъпи ремонти да се правят с технически проект, разрешения за строеж и въвеждане в експлоатация, което да има гаранционен период.

За строежа на АМ „Хемус“ пък срокът 2024 г. за завършването на първия участък е реалистичен срок, посочи още Комитова.

„По договорите на ГЕРБ първите 51 км от Ябланица към Плевен ще се изпълнят. Това е нормален срок – по километър на месец. Всяко друго твърдение, че АМ „Хемус“ може да се изгради по-бързо, е лъжа“, посочи още Комитова.

Зимното почистване пък е гарантирано. МРРБ е осигурило 100 милиона.

„Изненадата – на фирмите не им е платено зимното почистване за миналата година. Служебното правителство влезе през лятото. Защо не им е платено? Преговаряме с тези фирми, подготвяме споразумения с тях и пердлагаме да продължат да правят зимното почистване. Условията са – ако те не желаят да продължат да почистват даден участък, да се обяви обществена поръчка. Няма да засъснеем“, обясни още Комитова.

Фрог нюз

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram