Около 360 са извършените проверки от Комисията за защита на потребителите покрай „Черния петък“. Основните нарушения са свързани с начина, по който се обявява цената. Това коментира в студиото на „Събуди се“ председателят на КЗП Стоил Алипиев.
„Съобщението за намаление е маркетингов похват, който търговците използват. Този похват обаче не е уреден законово по какъв начин трябва да се прилага, като съобщението за намаление следва да се направи от най-ниско прилаганата цена един месец назад от неговото обявяване“, поясни той.
Основното нарушение по линия на „Черния петък“ е свързано с необявяване на старата цена, за да може потребителят да види какво е реалното намаление. „Другото нарушение е необявяването на срок, за който действа съобщението за намалението“, уточни Алипиев.
Председателят на КЗП, обяви че вече има наложени глоби покрай „Черния петък“. „Промоциите обаче не са само в нехранителния сектор. От началото на годината установихме нелоялни търговски практики, свързани с хранителните промоции“, каза той.
Глобите за нелоялни търговски практики са до 50 000 лева. За настоящата година са издадени наказателни постановления за близо 5,5 млн. лв. /КРОСС/
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram