Комисията за защита на конкуренцията установи, че фирмата за детски играчки „Хиполенд“ е заблудила клиентите си с промоция, и реши да й наложи солидна глоба – 124 500 лева. Проблемите на компанията с държавните институции започнаха, след като в разгара на протестите собственикът й Мариан Колев открито застана на страната на недоволните (имаше конкретна причина, синът му бе сред „респектираните“ от полицията демонстранти). Така търговската фирма внезапно стана обект на масирано внимание и проверки от НАП, митниците, МВР, Държавната агенция по метрология.
Ето че КЗК първа откри, че „Хиполенд“ е нарушител. Според антимонополния регулатор интернет кампания за промоция на продукти на Lego от началото на годината е създала нелоялна конкуренция. Според КЗК от „Хиполенд“ създали заблуждение сред потребителите, че ако продуктите са изчерпани онлайн, ще могат да ги намерят в магазина. „Веднъж останали с убеждението, че при невъзможност да закупят желания от тях продукт в онлайн магазина на ответното дружество, биха могли да закупят същия в някои от магазините в цяла България, потребителите биха се насочили към някои от търговските обекти и при констатирана липса на търсения от тях продукт, особено предвид факта, че не всеки промоционален такъв е наличен във всеки търговски обект“, се казва в мотивите към „присъдата“ на КЗК срещу „Хиполенд“.
Заради случаи като този много анализатори наричат държавните институции „бухалки“ за наказване на критично настроените към властта.
СЕГА
Последвайте ни и в Телеграм