ачинът, по който хората избират да пътуват, се промени драстично през последните десет години, пише сп. Forbes, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.
Все повече се говори за така нареченото „зелено пътуване“, което има за цел да намали въглеродния отпечатък при летене или други услуги. Много хора започнаха да предпочитат на този вид пътуване. Социалните мрежи имат огромно влияние върху борбата с въглеродните емисии, тъй като инфлуенсъри и известни личности публикуват снимки и информация за по- малко известни дестинации. Стремежът е да се намали потока от туристи към най- популярните места по света.
Това са някои от основните тенденции при пътуванията през 2020 г.
Във фокуса на луксозните пътешествия ще бъде устойчивото развитие
С настроиването на хотели и авиокомпании на екологична вълна, зелените пътувания стават все по- популярни. Туристическият сектор е посочен като един от основните виновници за замърсяването на околната среда.
През 2020 г. летищата в Дубай ще забранят използването на всички пластмасови продукти за еднократна употреба.
Високият стандарт в индустрията ще следва тенденциите за нулев отпадък и неутрализиране на въглеродните емисии. За осъществяването на това, заслуга ще имат развитието на технологиите в сектора и използването на слънчива енергия, защото през 2020 г. луксът няма да се свързва с разточителдтво.
Непопулярните дестинации ще станат хит
Много от почиващите избират нови по- малко популярни дестинации с цел да избегнат тълпите и високите цени. Данните също подкрепят тази тенденция. Според сайта за резервации Booking 54% от пътуващите в световен мащаб биха искали да се намали свръхтуризма, а 51% биха предпочели да посетят нетолкова известна дестинация като алтернатива на пренаселените популярни места.
Данните обаче продължават да сочат, че туристите ще пътуват повече до непопулярни места.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram