Над 400 сигнала са били подадени до Столичната община заради проблеми с пътната безопасност. Над 100 са локациите, които са опасни в София. Въпросът е какво прави местната управа по въпроса. И дали мерките ще се предприемат както винаги – постфактум, след тежък и много трагичен инцидент.
В Софийска област е най-вероятно да загинеш от ПТП. Веднага до нея се нареждат градовете Ловеч, Русе, Варна и Пловдив. Оценката на риска на Института за пътна безопасност. Данните за извършване на тази оценка са получени от Гаранционния фонд, Асоциацията на застрахователите в България, НСИ и сайта на МВР.
При определяне на черните точки в отделните области е констатирано, че в България пътнотранспортните произшествия не се идентифицират съгласно изискванията на Директива 2008/96, информацията за това къде е настъпило едно ПТП е изключително неточна и невярна. Затова са използвани данни на Асоциацията на застрахователите в България при идентифицирането на местата, на които стават най-много пътнотранспортни произшествия в различните области.
Констатирани са над 1500 черни точки, допълват от Института за пътна безопасност.
“В Северозападна България има най-висок риск да катастрофираме, там пътищата са най-лоши”, посочват още от ИПБ.
“Средата, в която се извършва транспортът в България, е нестабилна. Тя се характеризира с това, че имаме дефицитите в законодателството, дефицити на ресурси и недостатъчен контрол”, посочи в ефира на bTV тази сутрин Богдан Милчев от института.
Средата, пътищата, магистралите… С инфраструктурата обича да се хвали премиерът Борисов. Редовно показва прекрасните пътища в милата ни държава, построени от неговото правителство. Вини комунистите, властта оправила онова, което другите развалили. Красоти ни показват от джипа. И от хеликоптера също, напоследък.
Но проучванията показват друго. Не бяхме ли една от страните с най-много загинали на пътя?
Фрог
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram