С оглед на удължената епидемична обстановка в страната, свързана с коронавируса, от офиса на НАП Добрич призовават всички свои клиенти да се въздържат от лично посещение във ведомството, освен при неотложност. Клиентите които разполагат с ПИК или електронен подпис, могат да ползват всички предоставяни от НАП електронни услуги на https://inetdec.nra.bg/.
Всички данъчни и осигурителни декларации и справки, както и плащания към бюджета, могат да бъдат извършени онлайн без необходимост от посещение в местния офис на Агенцията.
От началото на годината до края на месец октомври 3 700 добруджанци поискаха и получиха от НАП персонални идентификационни кодове (ПИК). Притежаването на ПИК дава възможност на гражданите да ползват услугите на приходната агенция по-бързо, по-лесно и безпроблемно. Вече над 20 хиляди добруджанци притежават и ползват електронните услуги на НАП с ПИК.
Притежателите на персонален код могат да ползват електронни услуги на НАП, сред които – да извършват проверка на регистрираните им трудови договори в НАП от работодателя, какъв е осигурителният им доход – върху каква сума работодателите внасят осигурителните им вноски, а така също и да получават информация за данните в индивидуалната им партида по Допълнителното задължително пенсионно осигуряване (ДЗПО) – в кой пенсионен фонд са осигурени и каква е натрупаната до момента сума и др.
От офиса на НАП Добрич напомнят на гражданите, че на сайта на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е достъпна функционалност, която дава възможност на здравноосигурените, които имат персонален идентификационен код на НАП, да разглеждат своето пациентско досие. Така всеки може да провери какво лечение е отчетено и платено на негово име.
Първата електронна услуга, която НАП предостави на своите клиенти през 2003 г., беше подаването на ежемесечните справки-декларации по ДДС. В момента приходната агенция предоставя на своите клиенти над 150 е-услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код./КРОСС/
Последвайте ни и в Телеграм