Николета Колева получава през декември миналата година два акта по 200 лв. в рамките само на две седмици. За да използва възможността за намаление на санкцията, тя плаща едната веднага, а другата през март. Превеждайки сумата за второто нарушение, вижда, че първата, която е платена по банков път, отново фигурира като неплатена.
Затова я плаща отново, като пуска жалба за възстановяване на разходите. Отговор не получава, но за сметка на това получава известие, че ще бъде дадена на частен съдебен изпълнител заради неплатени задължения. Плаща ги още веднъж. Първата глоба за трети път, втората за втори.
„Двете глоби пристигнаха в рамките на две седмици през декември месец миналата година. Платих едната през януари, а за другата „забравих”. В края на отчетната година, тоест през март, ми излезе задължение и за двете глоби, които трябваше да платя отново заради сроковете. Платих ги отново през приложение. А през юли се сетих за надвнесената сума и реших да пусна молба в КАТ за възстановяване на парите. А там никой не знаеше какво да прави”. Това разказа в „Здравей, България” потърпевшата Николета Колева.
Тя подчерта, че е поискала среща с директора на КАТ, но такава не била осъществена. „Дойдох до КАТ седмица след установяването на проблема. Но се оказа, че началникът работи до обяд и не успях да го открия”, уточни тя.
По думите ѝ по-късно в НАП същите две глоби излезли отново като задължение. „Заинатих се и казах, че няма да ги платя. Но след едно „приятелско” писмо от НАП, в което се посочваше, че ще бъда дадена на ЧСИ – се наложи отново да платя същите глоби – едната за трети, а другата – за втори път”, подчерта жената.
Тя се свързала с адвокати в Бургас, които само я посъветвали да подаде жалба. “Поисках среща с шефа на НАП – по този и още един въпрос. Помолиха ме да събера документите, които имам и тогава да позвъня отново. Звънях поне 10 пъти, но никой не вдигна телефона”, обясни тя.
От КАТ излязоха с позиция, в която посочиха, че заявлението на Николета Колева е разгледано седмица, след като тя е входирала жалбата си. Взето е становище, че надвнесената сума трябва да ѝ бъде възстановена. Становището на хартиен носител е изпратено по „Български пощи” с адресна разписка. Писмото обаче не пристига до адреса на Николета и се връща в КАТ като „непотърсено”.
От КАТ обясниха още, че второто плащане се е наложило, тъй като Николета е изпуснала 14-дневния срок, в който тя е могла да плати санкцията с отстъпка. Затова се наложило да внесе отново сумата. Има обаче проблем с електронната система за база данни за връзка между „Пътна полиция“ и НАП и вероятно затова погасени задължения излизат като неплатени.
Николета обаче е категорична, че ще потърси правата си по съдебен път.
Източник: 1 час бг
Последвайте ни и в Телеграм