Заради войната на пътя държавата затяга контрола и предприема конкретни мерки за безопасност. Общо 17 са разписаните идеи на институциите, а целта е катастрофите да намалеят драстично до края на годината.
На първо място голяма част от обявените мерки всъщност са част от основните задължения на институциите, като например премахване на крайпътни дървета и стълбове, ако са опасни за движението, както и освежаване и подмяна на пътни знаци и маркировка, ако се налага.
Сред новите мерки, обявени на заседанието на комисията по безопасност на движението, е засилен контрол в пунктовете за технически прегледи и денонощни проверки на автобуси и камиони.
Колкото до опасните участъци, там посоките на движение ще се разделят с мантинели или колчета, за да не се стига до челни сблъсъци.
Колчета разделиха посоките на движение през Кресненското дефиле през юли и вече повече от два месеца там няма катастрофи.
По същия начин разделители се планира да бъдат монтирани и на други смъртоносни отсечки у нас. Първата се обсъжда да бъде в участъка при село Поликраище.
Предвижда се там, където крайпътни дървета или стълбове са рискови за шофьорите, да бъдат премахнати. Да се следи и за ползване на колани на задните седалки.
„Обществото иска мерки, които да бъдат бързи и ще дадат ефективни резултати. Наистина е време да действаме отговорно и решително”, заяви Мария Лазарова, зам.-председател на ДА „Безопасност на движението по пътищата”.
„Това не е отговорност само на МВР. Нали разбирате – стопаните на пътя и всички институции, отговорни за поддържането на пътищата, в това число маркировки, банкети, много важни неща, които не са в компетенциите, пътни знаци, които не са в компетенциите на МВР”, каза Иван Демерджиев, министър на вътрешните работи.
Контролът над тежкотоварните автомобили се затяга от 1 октомври и става денонощен, а не от 6 сутринта до 10 вечерта, както е сега.
„Предстои промяна в работното време на служителите, минаване на работа на смени и сумарно отчитане на работното време”, заяви Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация”.
В автомобилната администрация обаче липсва достатъчно ресурс и така – контролът по тъмно ще е само на определени места.
„Около 130 човека за цялата страна. Така че ще направим всичко възможно да имаме денонощни екипи, но екипите, които ще работят през нощта, ще бъдат в намален състав в основните пътни направления”, заяви Бойко Рановски.
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram