В опит за съберат повече приходи в хазната, данъчни инспектори тръгнаха на проверки по търговските обекти.
Пет от седем проверени търговци в столичния стоков базар „Илиянци“ се оказаха нарушители, след днешна проверка на Националната агенция за приходите.
В началото на акцията служителите от звеното за фискален контрол са проверили търговските обекти дали стриктно отчитат приходите и издават касови бележки. Данъчните инспектори са направили контролни покупки по способа „таен клиент“. Три от установените нарушения са именно неиздаване на фискален бон, а други две – разминаване между маркираните на касовия апарат суми и наличностите в касата.
“Предвиждаме проверките да продължат в цялата страна. Целта е насърчаването на доброволното спазване на данъчните изисквания от страна на търговците. Това е и начин да предпазим гражданите от некоректните лица. Издаването и получаването на касов бон е задължение на двете страни в една сделка“, каза директорът на Главна дирекция „Фискален контрол“ на НАП Емил Беков.
От НАП напомнят, че право и задължение на клиентите е да потърсят своя касов бон, който удостоверява заплащането им в брой или по банков път. Потребителите могат да проверят фискалния си бон и дали той е получен в сървърите на НАП, като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, достъпно за Android(link is external) и IOS(link is external) устройства, припомнят данъчните.
Сигнали за неиздаване на документ за продажба, гражданите могат да подават на телефони: 02 9859 6801 или 0700 18 700.
СЕГА
Последвайте ни и в Телеграм