Данъците няма да растат и в Бюджет 2024, обещават от ПП/ДБ

Ds olil

е доста добър. Тази оценка даде пред bTV народният представител от „Продължаваме промяната/Демократична България Мартин Димитров.

„Нека си спомним откъде тръгнахме – служебният кабинет говореше за 6,5% дефицит, всички бяхме изправени на нокти. Тези послания не са забравени и на този фон сега хем е бюджет с контролиран дефицит от 3%, хем по-голяма част от исканията на обществото ще бъдат удовлетворени. Така че този бюджет е добър за ситуацията, в която се намираме„, каза той.

Активно върви и подготовката за следващата редовна фискална рамка – Бюджет 2024, която редовна власт има намерение да приеме в нормален порядък, а не в средата на годината, както сега. По темата със следващия бюджет Мартин Димитров увери – няма да има повишение на данъците. Освен това – предвижда се и намаляване на административната тежест за бизнеса.

„Защото от малкия бизнес основно очакваме да дойде икономическия растеж и тези хора не трябва да бъдат товарени с допълнителни разходи. И да, трябва да има борба със сивата икономика, но не за сметка на повече административен натиск.“

Димитров коментира и друга от темите, разбунила духовете в пленарната зала в петъчния ден – окончателното и ударно приемане на предложението концесията на нефтеното пристанище в Росенец да бъде прекратена в полза на държавата. Идеята беше с вносители от ГЕРБ, ПП/ДБ и ДПС, а „против“ гласуваха от БСП и „Възраждане“.

„До тук се стигна след като през октомври миналата година във връзка с регламент на ЕС, който е задължителен, подобни концесии е трябвало да бъдат прекратени. Тогава служебното правителство на Румен Радев решава да не провежда обществен дебат и да не изпълни този регламент. Без да пита парламента, интересно е дали е питал някои компании.“

Когато се управляват ключови пристанища, през които влизат стратегически суровини, това е добре за държавата, категоричен бе Мартин Димитров. „Знаете, ние сме десни хора, привърженици сме на частната собственост. Това обаче не означава, че ключовите пристанища не трябва да бъдат управлявани от държавата. Ако такова пристанище се стопанисва от държавата, тя може да определя всяка година такси, както намери за добре. А когато имаш дългосрочен концесионен договор, тези такси са заложени в него и се изменят с инфлацията. Тоест, сега има много по-голяма оперативност.“

Всеки има право да завежда дела и да защитава интереса си, но в случая става въпрос за европейски регламент, спокоен е Димитров относно бъдещите дела, които ще заведе „Лукойл“ срещу България. Като „слаби тези“ пък определи опасенията на опозицията, че прекратяването на концесията ще доведе до ръст на цените на горивата.

Нюз бг

Последвайте ни и в Телеграм